zondag 15 mei 2011

Laat ons vechten om die klus! Let's battle in Chorewars

Grijns!

Let's Battle Judith!

Ik heb je op 4 mei een uitnodiging gestuurd voor Chorewars.


Chorewars is een van de briljantjes vanuit de schatkist van Jane McGonigal. Een spel waarbij je 'niet zo leuke' taken voor jou en je medespelers leuk kunt maken. Eigenlijk is het spel bedoeld om te spelen met de mensen waarmee je samenwoont. Maar ik probeer het hier te spelen met mensen van de opleiding en mensen van ZuydPLEIN. Zo kunnen we onze eigen huiselijke taken doen en dan daarvoor experience points, nepgoud en artikelen winnen. Naast huiselijke taken heb ik ook taken toegevoegd (zoals bijvoorbeeld Bloggen of de deuren open maken van de kamers voor de studenten)

Eigenlijk komt Chorewars erg dicht in de buurt bij de Alternate Reality Game die ik wil ontwikkelen met de studenten. Alleen heeft de site enkele beperkingen. Zo mag je bijvoorbeeld maar in 1 wereld zitten en kun je dus niet met je speler in verschillende werelden spelen. Daarnaast zoek ik nog naar een 'beloningssysteem' zodat studenten (of misschien zelfs wel medewerkers) ook 'vrijwillig' meedoen met het spel.



Ik ben dus nog op zoek naar een variant waarbij de standaardwereld niet 'huishouden' is maar 'onderwijswereld' of 'Informatica'. Of eigenlijk naar een vergelijkbare omgeving waar ik zelf de context in kan bepalen. Ik ben erg benieuwd wat jij van het spel zelf vind. Graag je commentaar. (Grijns ik heb de koffie halen voor collega's quest al toegevoegd)

Als we dan strakjes vol in de Battle zitten en elkaar op Zondag om de oren 'slaan' met blogposts krijgt Sunday Bloody Sunday wellicht een totaal andere betekenis!



Groet Marcel

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Met de collega's op Zuydplein wil je spelen? Waarom krijg ik geen uitnodiging dan? Ben je bang te verliezen (met het halen van koffie bijvoorbeeld). (grijns) ;-)

Anoniem zei

Waarom heb ik geen uitnodiging gekregen? Bang om te verliezen met koffie halen?