dinsdag 31 mei 2011

Sollicitatie partner in JaM-Sessies

Posterholt, 31-5-2011
Geachte Mevrouw van Hooijdonk,

Bij deze zou ik willen reageren op de vacature van partner bij JaM-Sessies. De rol van inspirator and creative designer van educational sollutions is er een die me op het lijf geschreven is. Het communiceren over innovatie op het gebied van ICT in het onderwijs via Web 2.0. media, via on stage sessions en via 2Do2Learn sessions spreekt me erg aan. Natuurlijk wil ik graag meer weten over de ideeen die u daarover heeft en ik hoop u in een persoonlijk gesprek te mogen overtuigen van mijn meerwaarde voor uw initiatieven.

Als drs. in de Kennistechnologie (afstudeeropdracht: Kennismanagement) ben ik weliswaar academisch geschoold, maar door mijn jarenlange ervaring binnen het jeugd en jongerenwerk ben ik zeer bedreven in het inspireren van jongeren en ouderen en steeds op zoek naar creatieve oplossingen voor alle uitdagingen die praktisch uitvoerbaar zijn. Daarmee sta ik te boek als pragmatisch wat binnen een snel veranderende semi-overheid organisatie als een HBO volgens mij een pre is.

In de afgelopen 5 jaar ben ik bezig geweest op het gebied van veranderingsmanagement binnen de Hogeschool Zuyd (Ongeveer 15.000 studenten, 1500 medewerkers). Als ICTO adviseur heb ik met mijn collega's geprobeerd om zowel op medewerkersniveau, als op directieniveau stappen te zetten om de kennisdeling en ontwikkeling van ICT in het onderwijs te verbeteren. Tijdens verschillende projecten 1 heb ik als leider of deelnemer laten zien dat mijn blik breder is dan gemiddeld en met aandacht voor de personen, de onderwerpen, de context en de kantoorpolitiek heb ik steeds met mijn teamgenoten gezocht naar de meest optimale oplossingen.

Naast de inhoudelijke invulling van mijn taken heb ik steeds ook voor het sociaal emotionele aspect van mijn collega's. Niet alleen in persoonlijke zin, maar ook daar waar het gaat om het teamgevoel wat een van de belangrijkste zaken is binnen cultuurveranderings trajecten. De afgelopen 2 jaar heb ik als teamcoordinator van de opleidingen Informatica en Technische Informatica hier nog extra aandacht aan kunnen besteden.

Gegroeid vanaf een junior consultant functie bij Aurus Kennis en Trainingssystemen, technisch opgeleid bij ICTOS als Technisch beheerder en ontwikkelaar van de E-Learning systemen ben ik in 2006 door de voorgangers van ZuydPLEIN opgepikt (ICTO-LIC) en heb daarbij mijn adviesvaardigheden ontwikkeld op het gebied van ICT in het onderwijs.

Het meest trots ben ik op de projecten die ik samen met studenten en docenten heb opgezet op het randgebied van ICT/Techniek en het onderwijs. Graag zou ik u daar in een persoonlijk gesprek meer over willen vertellen. In het bijzonder denk ik dan aan:

  • ZuydRobotics: Begonnen als studentvereniging ter promotie van Robotica, nu uitgegroeid tot middel om middelbare scholieren (1e, 2e jaars en profielwerkstuk makers) kennis te leren maken met Robotica, Techniek en de Hogeschool Zuyd
  • Huisvesting Het Nieuwe Leren: Herinrichting van de studieruimtes in de B3 ruimte met minimale middelen, zodat het nieuwe leren in potentie kan worden ingevoerd.
  • LAN Party Zuyd: Meerdaags evenement volledig uitgevoerd door studenten waarbij met meer dan 100 mensen middels netwerkverbindingen gegamed wordt. Dit ter promotie van de Hogeschool Zuyd.
  • Groei van gebruik Blackboard/Aanvulling functionaliteiten Blackboard: Met minimale middelen is het binnen de Hogeschool Zuyd gelukt om een E-Learning omgeving vaste grond onder de voeten te geven en de omgeving aan te vullen met functionaliteiten die door de klanten gewenst zijn.
  • ICTOZuydPLEIN.blogspot.com
  • Programmeren op KINECT

Mocht dit u nog niet overtuigen dan kunt u altijd nog andere bronnen over me raadplegen en er dan achter komen dat ik inmiddels met een 9-tal jaren ervaring als raadslid ook het een en ander heb ervaren op bestuurlijk niveau:

qrcode

Wellicht kunt u een ambitieuse, inspirerende, vakkundige, ondernemende en transparante collega gebruiken bij uw nieuwe initiatief. Ik hoop dat we samen kunnen werken aan een mooie toekomst.

Met vriendelijke groet,

drs. Marcel Schmitz

1 Implementatieplan ELO's - deelproject techniek, Migratie Blackboard 6, Implementatie Content System, Functionele implementatie LiveLink, Emerge project Informatiebeveiliging, Migratie Blackboard 7, Migratie Blackboard 8, Project VELO, Project Faculteit 2.0. Deelprojecten 1. Operational Excellence, 5. Leven Lang Leren, Accreditatie 2011 Informatica, ...

Geen opmerkingen: