woensdag 18 mei 2011

Meer Schwung met mijn Samsung

He Judith,

Zoals je wel gemerkt hebt zit er wat meer 'schwung' in mijn social media gebruik. Dat komt door mijn nieuwe Samsung! De Galaxy Tab, eindelijk is hij er!



Ik moet eerlijk zeggen. Ik weet niet zeker of de 'Schwung' komt door de Tab of doordat mijn vorige Smartphone een Windows 6.5 operating system had en de Galaxy Tab is uitgerust met een Android OS. Microsoft heeft in ieder geval nog iets in te halen op Mobile gebied!

Je had me al in Anaheim geinspireerd met Foursquare, maar ik zag ook de afgelopen weken jouw aandacht afnemen. Ik ben erg benieuwd of ik het wel vol ga houden ;) Maar het is niet alleen Foursquare wat ik in de afgelopen dagen aan het testen ben geweest. Ook Gowalla heb ik uitgeprobeerd. Wees gerust het komt op hetzelfde neer. Je bezoekt plekken in 'real life', checked in via je Mobile of Tablet, en ziet wie er in het verleden is ingechecked, vind er foto's en eventueel tips, trucs of gratis goodies. Maar welke van de twee moet ik nu gaan gebruiken? Ik heb beide getest in Disney, maar ben er nog niet uit! Hier wat 'versus-reviews' van anderen:

Gowalla versus Foursquare Review 1



Gowalla versus Foursquare Review 2



Gowalla versus Foursquare Review 3



Mijn eerste indrukken. Ja het is waar dat bij Foursquare mijn 'online vrienden' staan waardoor dat er competitie gespeeld kan worden. Wat ik dus echt leuk vind. Van de andere kant vond ik het bij Gowalla leuk dat ik 'random voorwerpen' vond bij verschillende plekken en dat ik die ook kon uitwisselen met mijn voorgangers of nalopers! Maar het 'Mayorship' element van Foursquare is ook erg leuk. Als je het meeste op een locatie bent geweest kun je 'Mayor' worden en dan kan je op verschillende locaties ook weer iets opleveren. Al is het maar de tijdelijke roem! Het wil wellicht wat zeggen dat ik eerder Mayor was van Central Plaza in Disneyland Parijs dan in Posterholt ;).

Ik denk dat ik nog niet alles gezien heb van deze twee apps. Dus in de toekomst meer hierover. Wellicht zouden we het pas echt goed in Amerika kunnen uittesten ;) Grijns! Er gaat in ieder geval weer een nieuwe wereld voor me open en op deze basis zie ik veel mogelijkheden voor Disney (maar ook lokale bedrijven ;)) om hier meer van te maken. Wellicht dat we ook andere Zuyderlingen of lezers van onze BLOG enthousiast kunnen maken, voor de 'nieuwe wereld'.



Groeten Marcel

P.S. voor de U2 fans die nu een U2 liedje missen: Where the streets have no name, past het beste bij location based apps zoals Gowalla als Foursquare. Want straatnamen zijn in de toekomst niet zo belangrijk meer ;)

1 opmerking:

Maikel Andelbeek zei

Hey Marcel,

ik heb ook gemerkt dat je apps als Foursquare en Gowalla een tijdje heel erg intensief gebruikt, maar dat dit afneemt na een tijdje. Bij mij was bij Foursquare het voornaamste probleem dat de android app soms 2/3 keer moest refreshen voordat ik de locatie waar ik was zag. Daarnaast gebruiken nog weinig bedrijven/spots de mogelijkheid om incheckers voordelen te geven. Selexyz is hier heel ver mee, zoals judith laatst al via Twitter aangaf dat ze haar gratis boek had ontvangen. Er valt hier voor de bedrijven en ook voor HSZuyd nog veel winst te behalen!

Groetjes,
Maikel