zondag 1 mei 2011

Lelietjes-van-Dalen-dag

En had het Hare Majesteit behaagd? Nee, bij mij stond Onno Hoes ook niet op de stoep. Ach ja. Hopelijk heb je wel genoten van een actieve prachtige zonnige Koninginnedag.
Nu is het 1 mei.
Behalve dat het vandaag Dag van de Arbeid is, Beloken Pasen (de kerkklokken luiden nu), wordt vandaag Johannes Paulus II zalig verklaard, te volgen via Father Roderick :)
Maar het is ook Fête du Muguet!


Jij hebt vast ook het mailtje van Han Berghs gehad, onze oud-collega en één van de 'founders' van ZuydPLEIN. Hij is nu actief bij de Alliance Francaise en mailde ons over Jour du Muquet.
In Frankrijk en België is het een eeuwenoud gebruik om op de eerste dag van mei aan iemand waarom men geeft / van wie men houdt Lelietjes van Dalen (un Muguet) te geven, als geluksbrenger en om de komst van de lente te vieren.
Van de lente genieten we al weken. Alles groeit en bloeit volop. Bij ons ook Lelietjes van Dalen in de tuin, natuurlijk heb ik mijn lief met een boeketje verrast :).
Met Pasen heb ik genoten van deze prachtige Lelietjes van Dalen in de tuin van mijn schoonmoeder.


Daarom heeft het 'Jujuutje behaagd' *grijns* jou en alle lezers van ons blog een virtueel boeketje Lelietjes van Dalen aan te bieden. Dat jullie ons lezen en volgen is volgens de koningin geen lintje waard maar wel een lelietje. Veel geluk en vreugde allemaal!












Geen werkgelateerd blog deze keer.
Ik heb vakantie. Ik zit in een andere flow.
Alhoewel ;)

Judith

2 opmerkingen:

Han Berghs zei

Ha die Judith,
Leuk dat je de boodschap van "Le Jour du Muguet" doorgeeft:
"Un brin du muguet comme une porte-bonheur"
Groetjes,
Han

Anoniem zei

Beste Judith,

Ik geniet van je mooie foto's en dank je hartelijk hiervoor. het is fijn dat de Alliance Française in het zonnetje staat.....

Vriendelijke groet,
Josette de Jong