maandag 30 november 2009

#kib09: eenzaam twitterend op Kennis in Bedrijf

Sinds maart 2009 twitter ik. Niet heel actief maar onlangs heb ik mijn 1000 tweet verstuurd.
In het begin twitterde ik voornamelijk met mijn mobiel mbv applicatie
Pocketwit werkt heel handig. Mijn grootste probleem hierbij is de accu van mijn mobiel. Tijdens de bijeenkomsten waar druk getwitterd werd zoals UgameUlearn was ik na 2 uur al weer energieloos :( Sinds de zomervakantie heb ik een eigen laptopje: Acer Aspire One. Dit handige hulpmiddeltje helpt mij de hele dag :) 7 tot 8 uur kan ik intensief twitteren, e-mailen, surfen op het net en notities maken.
De laatste evenementen die ik bezocht heb:
IHOL symposium, SURF Onderwijsdagen en NVB Congres heb ik kunnen twitteren en aantekeningen maken. Tot nu toe nog geen tijd gehad om mijn aantekeningen uit te werken. Fonytys-collega Blogparty maakte een twitterverslag van het NVB-congres. Leuk idee, dat ik nu ook heb uitgeprobeerd. Dus geen notities gemaakt tijdens Kennis in Bedrijf maar alleen getwitterd……

25 november 2009
morgen Kennis in Bedrijf,een kennisdelend evenement van Hogeschool Zuyd. Ben benieuwd of er getwitterd gaat worden, ik gebruik #kib09

26 november 2009
zit nu bij de 1e presentatie van #kib09: het metaversum
metaversum op het snijvlak tussen reële en virtuele wereld; is toch niet alleen voor jongere mensen? gemiddelde leeftijd is nu ook weer 40+
presentatie metaversum heeft ook de belangstelling van t CvB!
jongeren zijn er nog steeds niet van bewust welke digitale broodkruimels ze achterlaten op het net acceptatie van bepaalde technologie duurt altijd enkele decennia
nanotechnologie informatietechnologie biotechnologie cognitie = nibc in de 21e eeuw
filmpje telescopic evolution waking life (
youtube)
@guido1978 ik lees nu dat je nu ook aan het presenteren bent, geen tijd om te twitteren dus :) verder geen twitteraars actief :(
lifelogging; er is n amerikaan die al 35 jaar met een camera op zn buik rondloopt en alles vastlegt, dat gaat me nog wat ver ;)
identiteitscrisis loert als je te veel avatars hebt in diverse virtuele werelden ;)
visit
http://www.methemedia.com/augmentedreality
twitter is een voorbeeld van lifestream-augmented- maar wordt hier in deze zaal nog niet serieus genomen :(
weer een
you tube filmpje bmw en augmented reality -ook op de #owd09 gezien
en weer een YT:
mobile augmented reality - later nog maar eens kijken, geen geluid hier
mn neefjes eens vertellen dat ze met een
legodoos voor de webcam moeten gaan zitten, alles komt dan tot leven
nu aangeschoven bij een lezing over evidence based practice
een voorstelrondje voornamelijk medewerkers en studenten gezondheidszorg
maar ook bibliotheekpersoneel is goed vertegenwoordigd bij EBP!
moeten nu op een briefje schrijven wat ebp is, heb geen briefje wel een laptop :) gelukkig nog een collega met papier!
EBP in het onderwijs: centraal doel is een kritische attitude ontwikkelen + expertkennis
vraaggerichte zorg is niet u vraagt wij draaien maar moet voldoen aan professionele standaarden
vraag bepaalt methode (kwalitatief of kwantitatief)
EBP in het onderwijs wordt geïntegreerd aangeboden, literatuur zoeken vinden studenten niet leuk :(
gezondheidszorgopl leiden niet op tot onderzoekers maar tot professionals met een kritische blik
positieve benadering (stage)begeleiders belangrijk -altijd natuurlijk :)-
casebespreking komt wel erg dicht in mijn reële wereld ...
communicatieve vaardigheden is een belangrijk issue voor een 2e jaars bachelorstudent
dilemma's EVP beperkte keuzemogelijkheden en/of in strijd met mening client
wij denken dat cliënten willen meebeslissen in hun behandeling mr niet iedereen is gewend eigen mening te geven aan n (para)medici
decision aids
www.kiesbeter.nl
EBP streven naar shared decision making
informatie-uitwisseling via sociale netwerken (bv griepprik) heeft grote invloed op EBP
EBP pijlers patiënt en behandelaar vaker belangrijker dan evidence
EBP duidelijke presentatie, deel 2 laat ik lopen, nu op naar de volgende
@rschutte ik krijg je tweet toch door hoor #kib09
nu over archiveren van curriculum fysiotherapie
door het ingewikkeld curriculum met veel casuistiek was het overzicht kwijt , bv is alle anatomie behandeld?
waar begin je te zoeken ... curriculemcie, collega's, studenten ... de oplossing hebben ze gevonden in
http://www.maius.nl/ alle inhoud in 1 omgeving, digitaal en online, zoekfunctie
alle leerdoelen zijn bijeengebracht mbv
national transcript
alleen leerdoelen van leerjaar 1 + 2 geen stage, afstudeeropdracht, geen hbo-competenties toegevoegd
goed instrument voor curriculumcommissie voor nu, per cohort zoeken is nog niet voorgekomen
nu presentatie van het systeem Maius
ook metadatering komt hier ter sprake ;) belangrijk in alle taken van sport :D
takken van sport natuurlijk :P
@Joos4 sterkte! vrouw wel ingeënt? straks ligt heel zuyd plat ondanks alle voorzorgsmaatregelen :)
@marcelschmitz je hebt daar ook je mooi pak voor aangedaan :D
opleiding logopedie gaat nu ook werken met maius
koppeling met osiris? niet. Dit gaat meer vanuit leerdoelen, studenten moeten hun eigen leerdoelen bepalen (PGO)
attentie, attentie wil de bestuurder van de ... (schrik me rot)
niet mijn auto hoor :) nu lunch, heb honger, en wat netwerken nu!
heerlijke lunch gehad verzorgd door onze
hotelschoolstudenten !
nu een presentatie: niet alle scripties eindigen in een bureaula, begint met een stukje voorlezen :)
verhaaltje uit het geroosterde speenvarken over informaticus vs manager
MER student over haar scriptie planning & control bij brandweer
de DMW-methode?? de DoeMaarWat-methode!! :)
wat is de impact van een scriptie voor een organisatie? levert investeren in kennis winst op werknemer en werkgever?
werknemer investeert 80% privétijd in een scriptieproject, pure winst voor werkgever
RT @Joos4: Search #kib09 levert nog steeds alléén 3 twts van jou op. Zit probleem bij Twitter; maakt dgl gebruik van # moeilijk. - i
de stand van mijn biebcollega's over de HBO-kennisbank en Open Access is succesvol
hoorde zojuist van een collega dat zij de gelukkige winnaar is van de Sony eBoekReader van Swets, gewonnen op #nvb09
nu presentatie Hotel Chateau Bethlehem, a teaching hotel van Hoge Hotelschool Maastricht-not a design hotel but a hotel with design-
opening HCB in september 2010, nu een rondleiding, beginnend met de meetingrooms van collega/architect Luc Coenegracht
met geur en kleur gaat men onderzoeken of dit effect heeft het vergadergedrag, ik wil wel proefpersoon zijn :D
de hotelbar is ontworpen door Bart Hagervoort, de hotelkamers o.a. door Piet Hein Eek, studio Job de kamers van studio Job zijn van papier maché dat vereist een andere schoonmaakaanpak ;)
zwembadkamer met foto onderkant zwemmende olifant tegen het plafond ???
nou, er zijn wel hele bijzondere concepten uitgekozen voor de hotelkamers
http://pic.gd/55acd5 DLWO coach Academie Verloskunde
en nu als afsluiting: Circus Zuyd, op een ludieke manier ondergaan wat een merk eigenlijk is---kom maar op dan!
hooggeëerd publiek!!! een hese spreekstalmeester
we kunnen een prijs winnen, het boek van de spreekstalmeester, hij is hyperactief gooit nu met papieren vliegtuigjes :)
wat is het geheim van een goedmerk aan de hand van verhaal tussen klm en onur air
de verkoop van lipstick stijgt ten tijde van de crisis :)
wat is de kracht van een sterk merk? merk is een gevoel, een associatie!
studenten in de zaal kennen het merk 'avro' niet
merken wordt voor 80% gebouwd door ervaring en 20% reclame
je moet het merk waar maken, doe je het goed dan spreekt men het door, doe je het slecht dan wordt dit nog vaker doorverteld
waar staat het merk Hogeschool Zuyd voor? het blijft even stil ... kennis, actief en ambitie, persoonlijk, innovatief, euregionaal
mooie belofte van Zuyd: samen creëren we de toekomst; eigen verantwoordelijkheid & persoonlijke aandacht - zijn we daarin uniek??
wat verwachten wij van een sterk merk Zuyd? "het is waard om in elkaar te investeren"
dit was idd een spetterende afsluiting vn Marc van Eck, nu zn boek nog eens lezen, ik heb t niet gewonnen maar het staat in de
bieb
nu even naar de afsluiting met de prijsuitreikingen
het was weer n leuke ervaring om al twitterend de kib te volgen, jammer dat er zo weinig waren ... volgend jaar misschien #kib10 ;)

27 november 2009

Toch wel wat tweets verstuurd en al nalezend krijg je toch wel een aardig beeld van ‘what’s happening’ op Kennis in Bedrijf 2009, tenminste wat ik heb meegemaakt. Lastig vond ik om realtime hyperlinks toe te voegen, dat heb ik achteraf gedaan. Typefouten heb ik er ook maar uitgehaald :).
Wat ik nu miste was de interacties tussen twitteraars onderling, dit gaf voor mij een extra dimensie aan die andere evenementen. Ik kan er nu een leuk twitterverslag van maken, maar is het dat waard?
Mijn twitteraccount heb ik gekoppeld aan mijn Hyve- en Facebookpagina (LinkedIn ook nog maar eens koppelen?). Van deze vrienden krijg ik toch regelmatig te horen dat ze mijn ‘congres-getwitter’ erg veel vind. Moet ik voortaan alleen beroepsmatig twitteren? Zitten mijn Twittervolgers (voornamelijk vakbroeders en –zusters) te wachten op mijn privé-tweets? Of moet ik dit maar bij mijn Twitteraars, Hyvers en Facebook-ers leggen? Dan
‘ontvrienden’ ze me maar? Eigenlijk wil ik natuurlijk wel met iedereen vriendjes blijven :P!

Twitter heeft wel impact. Het werkt verslavend, bij alles wat je doet denk je, oh leuk.. even twitteren. Zo nu en dan neem ik ook echt bewust een’ twitterbreak’. Maar ondanks afhakende Zuydtwitteraars en vrienden die er helemaal niet aan wil beginnen, blijf ik fan.
Ik krijg er zoveel terug; interessante links, filmpjes, visies, leuke reacties. Die is dan weer wil delen met mijn niet-twitterende kinderen, vrienden en collega’s. Maar die kijken mij dan meewarig aan, de twitterwereld boeit hen niet, mij wel want Twitter is toch lief! (
bron Francisco van Jole).
Toch breng ik er te weinig vind ik. Door de hectiek op het werk vind ik het nog steeds lastig om dan te twitteren, maar wil ik alles over het werk wel twitteren?
Voor mij staat Twitter voor connectie, communicatie, informatie. Precies zoals Erwin Blom in zijn
presentatie laat zien wat de kracht van Twitter is.


@jujuutje

Geen opmerkingen: