maandag 6 september 2010

Hallo Judith!

De tweede week is alweer begonnen. Met de opening van het Hogeschool jaar in het vooruitzicht is het echt nog wel een ‘start-up’ week. Althans dat gevoel heb ik wel nog. Ik ben erg benieuwd naar de opening. De verwachtingen zijn hoog na de mooie multimediale opening van het vorig jaar. Alhoewel dat in dat kader de aankondiging van het college om te stoppen met Bloggen juist weer het vertrouwen omlaag haalt. Ik hoop wel dat onze BlackBerry gebruikers (CvB) een digitaal alternatief gaan gebruiken.

De opening van het Hogeschool jaar is dit jaar bij ‘jouw’ Hotelschool. Ik ben erg benieuwd! Want de gastvrijheid is daar meestal super. Ze hebben daar sowieso een leuke week met allerlei mooie ‘openingsactiviteiten’. In dat kader heb ik extra aandacht voor de lezing van Dr. Carl Rohde die via Videoconferencing Live te bekijken is via deze link. Jos Maas de ICTO coördinator is daar samen met een aantal mensen en partners druk mee bezig geweest en ik ben erg nieuwsgierig naar hoe het gaat werken, maar meer nog hoeveel mensen er daadwerkelijk digitaal mee zullen kijken. Ik twijfel dan zelf ook of ik wel aanwezig ben in Maastricht of dat ik ‘gewoon’ vanuit Posterholt aanwezig ben.

Het blijft een vraag bij de tools. Hoeveel wordt er nu echt gebruik van gemaakt. Ik bedoel het aanmaken van een account is snel gedaan. Maar hoeveel wordt er nu echt gebruik gemaakt van tools zoals Hyves, Facebook, Twitter of Yammer. En waar ik ook nieuwsgierig naar ben hoeveel van de elementen van die tools wordt echt benut. Ik bedoel van het hele Office pakket gebruiken we ook maar een aantal tientallen procent. Dat zal ook zo zijn met de Web 2.0. tools. En hoe waardevol zijn die elementen dan. Zo heb ik afgelopen week een Hyves-Advertentie voor 25 euro in de wereld gestuurd. Ik heb de regio Maastricht gekozen, 25.000 views maximaal, geen leeftijdscategorie. En als je dan nu na het weekend kijkt dan zijn je allerlei statistieken.




Aantal views (5000+), aantal kliks (9), kosten per klik etc. Maar of het dan daadwerkelijk vertoond wordt (geen idee) en of het ook wat extra bezoekers oplevert tijdens het evenement weet ik al helemaal niet. Maar het was in ieder geval wel leuk om te doen! En dat is tot nu toe nog steeds het algemene gevoel dat ik krijg bij de Web 2.0. tools. Of het effect heeft, geen idee, maar het is wel leuk om toe doen! Gelukkig dat ik voorlopig nog mag/kan kiezen om de leuke dingen te doen! Dus wij gaan er nog steeds voor! Ook in de tweede week!



Groet Marcel

Geen opmerkingen: