vrijdag 24 september 2010

Verbinden & fun : nog meer inspiratie

 
I am a ZuydPleiner!
én informatieprofessional.

Dat betekent voor mij dat kennisdelen en verbinden (netwerken) mijn belangrijkste doelen in mijn werk- én privéleven zijn. Ik vind het idealistisch doel van Salem Samhoud en zijn Blauwe Bal dan ook helemaal geweldig. Ik heb de Blauwe Bal in huis, maar heb het idee om daar iets op de opening van het hogeschooljaar mee te doen toch maar laten varen. Not the right place and the right time.
In het begeleidend boekje dat bij de Blauwe Bal zat, las ik deze o zo ware zin:

“Wil je opschieten loop dan alleen, maar wil je verder komen loop dan samen”

ZuydPLEIN is opgericht om samenwerken, netwerken binnen onze hogeschool te bevorderen, innovatieve processen te initiëren en te stimuleren. Dat proces gaat niet snel genoeg naar mijn zin. Dat vinden sommigen ook en gaan alleen ‘aon de geng’. Ze schieten dan wel op, maar gaan dan aan voorbij dat samenwerken, over de opleidingen/faculteiten heen, een inspirerende meerwaarde op kan leveren. Verbinding haalt het beste in mensen naar boven. Dat is mijn vaste overtuiging

In dit geweldig filmpje (via Wilfred Rubens) legt Steven Johnson uit dat goede ideeën verbinding én een lange incubatie tijd nodig hebben. Gewoon geduld oefenen, zouden Bert en Ernie zeggen (op mijn favoriete Sinterklaas dvd).



‘Onze’ Chris twittert en yammert de laatste dagen over 7 Days of Inspiration ook zo’n geweldig verbindend initiatief. Hoe dit vorm gaat krijgen is me nog niet helemaal duidelijk, maar het feit dat dit initiatief is geboren vind ik al prachtig.

Maar aan inspiratie en ideeën zullen wij geen gebrek hebben na onze reis naar de (voor mij!) nieuwe wereld! Ik vind het reuze spannend, mijn eerste reis naar Amerika, mijn eerste internationale congres en dan nog wel de Educause.
Verbinden & fun: we gaan ervoor!

Geen opmerkingen: