donderdag 10 december 2009

Wat een week!

Ha Judith,

Wat weer een week deze week, vond je ook niet? Van Chocolade letters, via Pizza’s naar Taart. Heb ik nu door die variatie een vreemd gevoel in de maag? Of komt het toch door dat laatste hapje van het Zwarte Bord. Grijns, ik kan het toch niet laten…
(De soep en dus het eten, wordt niet zo heet gegeten, laat ons dat ook bij Bb niet vergeten!)

Het was een bijzondere week. We vierden dat we als Hogeschool Zuyd wederom de beste Hogeschool zijn geworden. http://twitgoo.com/5u1pt En dat is mooi! Niet dat we dat meer verdienen dan de collega’s elders in het land, want ik ben ervan overtuigd dat iedereen zijn best doet, maar het is toch mooi dat we het vieren. Zo’n eerste plaats! En toch moet het beter. Het onderwijs, maar liever nog ons ICT gebruik in het onderwijs, en zeker ook de manier waarop we ons onderwijs innoveren. Dat gebeurt wel! Zeker wel! Anders wordt je niet eerste, maar Judith, zoals je weet, vind ik dat de opleidingen veel meer van elkaar kunnen en moeten leren. Maar goed dat hoef ik jou, als twitterende, bloggende, twubbende collega niet te vertellen!
(Er is geen Web2.0. menuutje en het is bekend bij onze Jujuutje!)

We hadden in het begin van de week ook een mooi gedicht en een lekkere letter van de Sint op ons ZuydPLEIN. Niet te geloven hè Judith het is alweer een jaar. 12 maanden ZuydPLEIN, een nieuwe plek om te leren en te innoveren binnen de Hogeschool. Dat het zo snel gaat! Ik kan me nog herinneren hoe we een jaar geleden muziek hebben uitgewisseld in de kapel in Maastricht en nu krijgen we een grote Z van Sinterklaas met dank voor ieders eigen ik. Het gaat echt snel zo’n jaar. Bijna net zo snel als de ontwikkelingen in de ICT.
(Blackboard 9?!, Surfgroepen belegen?, GoogleWave invitation gekregen!)

Taart en Chocola gehad! Dan is er nog de pizza http://twitgoo.com/5toqb De ZuydRobotics Pizza wel te verstaan. Het was weer eens een keer erg gezellig. Maar Judith ik moet je bekennen, ik hoop nu wel dat het snel meer wordt dan alleen gezellig. Het zou zo leuk zijn als ik een aantal Nao’s had. Je weet wel, die humanoid achtige robots waar ik het al eens over gehad heb. Die Nao’s kunnen dan en dienen als reclame voor de techniek, de techniekopleidingen, maar kunnen ook een inspiratiebron zijn voor de huidige studenten! En dan een WK, of een open duitse kampioenschappen. Ik weet zeker dat HBO studenten dat ook kunnen. Zeker de onze! We zijn ja niet voor niets de beste Hogeschool ;)
(Van de beste Hogeschool naar een nog betere onderwijspartner voor de regio! Maar ook gewoon voor de fun de beste Robotvoetballers in huis. Niet FC Limburg maar ZuydRobotics)

Zoveel lekkers gegeten en dan toch nog een klein beetje maagpijn. Het is zo jammer dat we Blackboard (Het Zwarte bord uit de inleiding) niet aan de praat krijgen, zoals we dat zouden willen. Jammer voor onze studenten en docenten die als beste het beste verdienen! Jammer ook voor die collega’s van het PLEIN en van ICTOS die keihard proberen om de zaak aan het draaien te houden. Jammer ook omdat veel komt doordat het product dat opgeleverd is niet volmaakt is. Erg jammer! Maar het schijnt zo te horen, ik bedoel Microsoft doet het ook en beloofd beterschap. En het lijkt bij Blackboard niet veel anders te zijn. Ik twijfel of ik ze de nieuwe versie nog wel moet laten presenteren op onze interne onderwijsconferentie Get2Gether op de eerste werkdag van januari. Wat vind jij? Wat zou onze digitale Pater vinden? Vergeven? Hopen op betere tijden? Blijven geloven in beterschap? In ieder geval blijven doorgaan. (Doorgaan met innoveren, doorgaan met leren, doorgaan met observeren, doorgaan met presteren. Zolang we maar niemand hoeven te gaan bekeren ;)

Groet Marcel

Geen opmerkingen: