vrijdag 18 december 2009

Vakantie!

Ha Judith,

Vakantie! Ik ben er echt aan toe!!! Er moeten wel nog wat restjes worden afgehandeld begin volgende week, maar ik heb echt een vakantiegevoel nu. Kerstboom en brandende haard erbij en... en eindelijk tijd om ook iets te bloggen.

Nee het lukt me (nog!) niet om een goed reactieformulier voor onze lezers onder de berichten te plakken. Maar de link doet het nu wel al als het goed is ;) Dus dat komt nog. Misschien zelfs al deze vakantie!

Wat een leuk jaar hebben we gehad! Ik zou graag ook de zin gebruiken van een Belgische filosoof en dat vernaderen in een eigen variant: "ZuydPLEIN is geboren in een kribke vol met stro. ZuydPLEIN is geboren halia, hallo!"  Het lijkt niet meer dan een gewone uitspraak, maar juist dat halia, hallo was ik vergeten. Zeker in november en december was ik vergeten dat een kribke vol met stro, warm is, lekker ruikt, maar soms ook prikt. Maar niet meer dan dat. De allergische reactie van het vergeten van het halia, hallo is me ook ontgaan. Goed he filosofie. Zo duidelijk voor mezelf maar totaal niet te volgen voor een ander. Bijna net zo als innovatie (in de ICT) of Blackboard testen in verschillende versies... ;)

En 2010. Dat gaat ons een nieuwe visie van het DLWO brengen. Linksom of rechtsom. Ik ben daar vandaag (door onze grote Harry) van overtuigd. We hebben superenthousiaste Zuyderlingen verspreid over de hele organisatie (150 mensen komen naar de Get2Gether op 4 januari)... We zijn de beste Hogeschool van Nederland en iedereen wil dat (sommige stiekem) blijven. We zitten in een regio die wil innoveren. EN DLWO is HET middel om dat te doen. Daarnaast hebben we een leuk, enthousiast team dat zich niet door wat tegenwind laat wegblazen... Het gaat gewoon lukken. Het liefst vanuit de organisatie, maar zo niet dan DOEN we dat gewoon zelf, dat kunnen we toch niet LATEN.

En waar het naartoe gaat? In ieder geval naar een omgeving waar iedere opleiding, faculteit of platform gebruik van kan maken. Waar koppelingen gelegd kunnen worden tussen de administratieve systemen, de leeromgeving, de multimediale omgevingen en de samenwerkingsomgevingen. Een omgeving die studenten leuk vinden om te gebruiken! Een omgeving misschien zelfs wel DOOR studenten, want ook dat potentieel heb ik dit jaar (her)ondekt (bij de faculteit ICT) Want wat Universiteiten kunnen, kunnen wij als Hogeschool Zuyd of moet ik zeggen Zuyd University ook!!!

Het is vakantie! En ik ben er aan toe, maar alleen maar om wat energie te laden. Want het geloof is terug. Het geloof dat het een leuk jaar gaat worden in 2010 en dat WIJ dat in ieder geval samen gaan oppakken.

Een prettige vakantie.

Groet Marcel

1 opmerking:

Judith zei

even het reactieformulier uittesten :P lees je bericht pas :S
Moet ook via twitter gepost worden hoor, zoek t nog wel uit, misschien deze vakantie wel ;)
Dag.