maandag 15 maart 2010

Vinden & gevonden worden

Hoorde donderdag dat in april de 'maand van het vinden' zou zijn. ??? Had er nog nergens over gehoord, niets over gelezen. In geen vakblad, geen tweet, nada niets. Vreemd. Dus maar eens even gezocht én gevonden :) Het klopt.
April is de 'Maand van het Vinden'. Het een initiatief van Infovaardig, Instituut voor Media en Informatievaardigheden. Zelfs van het bestaan van dit instituut was ik niet op de hoogte. Het instituut is dan wel meer op leerlingen en leerkrachten dan studenten en docenten gericht, maar ook voor ons hbo-bibliotheek interessante info te vinden. Ik heb deze week weer een bijeenkomst van de ouderraad van de middelbare school van mijn kinderen, het is daar bedroevend slecht gesteld met bibliotheekvoorziening. Ik zal het toch maar weer eens het onderwerp 'Mediawijsheid' agenderen. Terwijl ik dit bericht aan het maken ben komt er een tweet binnen dat in de laatste week van november de 'Week van de Mediawijsheid' is, hierin staan voornamelijk de Openbare Bibliotheken centraal.Van alle kanten wordt aandacht geschonken aan informatievaardigheden en mediawijsheid, een goede ontwikkeling.
Daarom is het goed dat de Zuydbibliotheek stevig inzet op informatievaardigheden en HBO-Kennisbank. Maar het gaat niet alleen om het vinden, maar ook om gevonden te worden, zie dit 'Get Famous' filmpje ter promotie van de HBO-Kennisbank!



Als Zuydbibliotheek hebben we in 2009 tijdens het Open Accessjaar ook de HBO-Kennisbank gepromoot. Sylvia en Lilian zijn nu hard aan het werk met de 3 grassrootsprojecten. Misschien is de 'maand van het vinden' weer zo'n moment om extra aandacht te schenken aan de HBO-Kennisbank.

O ja, en ik zeur al een tijdje over de lay-out van ons duoblog :( Blogger heeft nu The Blogger Template Designer waarmee er meer mogelijkheden zijn om ons weblog aan te passen. Wanneer? Wanneer? Wanneer!! :P



Tot morgenochtend, 8 uur :S
Vroeg hoor, maar dan zal ik zeker toch wel een parkeerplek hebben ;)
Judith

Geen opmerkingen: