maandag 21 juni 2010

Tip: 'leer nieuwe dingen'

Ja, het was een mooie dag afgelopen vrijdag.
Mijn jubileumetentje was top! Super dat je tussendoor naar de Tramhalte in Maastricht bent afgereisd om er even bij te zijn. Je hebt wel nog wel van de tapas kunnen peuzelen, maar de heerlijke Marokkaanse maaltijd die werd opgediend in een tajine heb je jammer genoeg gemist.
Ik ben verwend met leuke, lekkere, handige, mooie, ontspannende, bijzondere cadeautjes. Mijn kinderen vonden de pointer wel handig, die zal ik nog wel eens kwijt zijn :)
Gelukkig hoefden we toch niet af te wassen. Het is nog gelukt om met enkele bankpassen (moest weer geld  van een collega lenen ;)) genoeg te pinnen. Toch vreemd dat zo'n zaak geen pinapparaat heeft. Hoezo is ICT een onderdeel van ons leven geworden?
Computer en internet zijn verlengstukken geworden van ons hele denken en doen. Dat is te lezen in het interessante (gratis!) boek 'Omringd door informatica' van Bennie Mols  (tip viaTrendmatcher). Neem het morgen wel voor je mee.

Het valt me op dat de niet-bibliothecarissen van ZuydPLEIN steeds meer kwaliteiten ontdekken bij de bibliothecarissen. Dat aloude imago is langszaam aan het vervagen. Gelukkig. Daarom is het goed dat de bibliotheek onderdeel is van ZuydPLEIN, dat is goed voor de profilering van de bibliotheek én de bibliothecaris!
En ja, ICT- en web2.0-minded worden we (of moet ik nou 'ze' zeggen?) steeds meer.
De web2.0 cursus was/is intensief, maar leuk is het wel.Vele collega's hebben inmiddels een blog aangemaakt, zie het overzicht op mijn blog.
Een tip dat ik hoorde op de web2.0 cursus is dat een blogpost met het woordje 'tip' veel aandacht krijgt. Dus daarom maar in de titel vermeld ter promotie van ons blog!
Vrijdag kreeg ik van jou, Harry en Jack ook wat tips.

Ik heb ook wat tips voor mezelf. Tip 34 'leer nieuwe dingen'
Volgens het boek 'Pimp je brein' dat ik van jullie heb gekregen krijg je van nieuwe dingen een goed gevoel. Wist je dat we allemaal een 'nieuwe-dingen-centrum' in het brein hebben dat dopamine -ook wel plezierstofje genoemd- aanmaakt?
Tip 76 'spuit vet in je heupen' hoef ik niet meer op je volgen. Als het daar aan ligt ben ik superslim. En voor tip 67 was ik ook al slim genoeg: 'stem groen links of d'66'!
En wat dacht je van tip 74: blijf uit de buurt van blonde dames. Haha..ik maak jullie dom en dat is dan weer slim van mij!
En tip 73 is een inkoppertje: Lach! Humor is goed voor het brein.
Daarom een vrolijk leuk liedje



Natuurlijk hoop ik ook op een lange samenwerking. We delen inmiddels al een blog, delen nu een intern telefoonnummer en staan ex aequo in de voetbalpool. Ha!
En nu volg ik tip 16 op: turn off your computer want daar blijk je heeeeel dom van je worden.

Tot morgen.
Een lange dag met veel afspraken, over Blackboard, Ephorus, auteursrechten en over ons ICTO-team!
J.

Ben tegenwoordig veel in html aan het aanpassen, zodat links openen in een nieuw venster en dat de filmpjes in het kader blijven. Ik heb jouw U2-filmpje ook even 'ingekaderd'.

Geen opmerkingen: