zaterdag 16 juli 2011

The Fantastic Flying Books of Mr. Morris Lessmore

Goh Marcel, wat jammer dat je geen iPad hebt (meen ik serieus!) anders had je net zoals ik deze geweldige app uit de App Store vast ook gekocht (€3,99).


In dit interactieve boek vervagen de grenzen, zo zegt Apple tussen boek en animatiefilm. William Joyce, de creatieve geest van dit product is een voormalige Pixar-animator, dat kan je wel zien als je dit boek beleeft. De spelletjes die er in zitten zijn niet zo uitdagend, maar het is leuk om piano te spelen, puzzels op te lossen en te tekenen in een boek. We hebben thuis allemaal vermakelijke minuten gehad tijdens het 'lezen' van dit eBook. Maar het is veel meer dan een eBook, het is ook een tekenfilm en een game. En dan gaat het verhaal ook nog over de liefde voor boeken! Wat wil je nog meer? Super!

Natuurlijk hierover wat gezocht op het internet. Had nog nooit van Moonbot Studios gehoord, zo zag ik op hun blog dat ze een interactieve muziekvideo van een nieuw nummer van The Polyphonic Spree hadden gemaakt. Van deze Amerikaanse symponische popgroep uit Dallas had ik ook nog nooit gehoord. Nieuwsgierig als ik ben daar ook even naar verder gezocht. Mooie muziek, ik hou wel van dat symponische. Natuurlijk ook deze app gekocht (€1,59). Het geeft mij het feel-good gevoel van Disney en Seaworld, dat kunnen die Amerikanen goed :)


Bullseye iPad App Teaser from Moonbot Studios on Vimeo.

Vakantiegevoel is er bijna :)
Judith

1 opmerking:

Marcel Schmitz zei

Wauw ideale giFt voor Susan