zaterdag 13 februari 2010

Agge mar leut et!

Zo en nu hebben we ff een carnavalbreak. Heerlijk.
Jij gaat je door de 3 dolle dwaze dagen gooien! Ik ben o.a. van plan te beginnen aan het digitaal foto-album van de zomervakantie van vorig jaar. Nee, voor mij geen vastenavond meer.
Onlangs kwam ik er achter dat ik dit jaar langer in het Limburgse land woon dan in het Brabantse land gewoond heb. In beide provincies voel ik me thuis, maar toch ...
Met carnaval ben ik in Maastricht altijd de Bergse vastenavend aan het verdedigen en in het Krabbegat vertel ik dan weer dat de vastelaovond van Mestreech ook op straat gevierd wordt. Ze zijn allebei zo chauvinistisch, die Meestrechteneer en Bergeneer ;).
Mijn carnavalshart ligt toch in 't Krabbegat, ik ken alle Bergse liedje van voor 2005 ('d'r ga niks bove berrege') meeblèren. Als ik de liedjes hoor dan begint het wel weer te kriebelen, maar ... mijn sociaal leven ligt inmiddels in Maastricht. Ik ontmoet weinig (oude) bekenden meer in het Krabbegat en dat is toch kracht (voor mij althans) van de carnaval.

Datzelfde geldt natuurlijk voor de sociale netwerken. Ik voel me thuis bij twitter, facebook en nog een beetje bij hyves. Het is leuk om op berichtjes reacties te krijgen van vrienden, maar ook van vakgenoten en van mensen die ik IRL nog nooit ontmoet heb.
Ik knoop allerlei netwerken aan elkaar (we behoren niet voor niets tot de verbindingstroepen van ZuydPLEIN). Maar van het thuisfront krijg ik toch steeds meer kritiek op mijn tweets die via hyves te lezen zijn. De poll op mijn hyvesaccount leverde niets op. Ontvrienden van mijn kinderen zoals iemand suggereerde gaat me net iets te ver, net als het blocken. Dus ga ik toch maar overstag en ontkoppel twitter van hyves (en heb twitter inmiddels weer gekoppeld aan Buzz :D). Sociale netwerken van pubers zijn heel belangrijk en daar moet mama zich niet in mengen (en moet gewoon niet zo bij de tijd zijn :P).

Maar soms is het toch wel verwarrend al die netwerken, virtueel en reëel :(. Zit soms met te veel petten op. Moet daar maar eens goed over nadenken tijdens deze week. Dilemma's. Dilemma's.
Maar daar weet jij ook alles van. Zet jij je carnavalspet maar op. Maar let op! In de krant las ik allerlei waarschuwingen mbt de carnaval: GGD waarschuwt voor combinatie alcohol en kou én politiek en vastelaovond zouden een haat-liefdeverhouding hebben ;)

Trek het je niet aan. doe gewoon je 'dumpke an oe nuske' (of als het echt niet anders kan 'alaaf' :S)
Oudoe!
Judith, een oud-krabbeke.

1 opmerking:

Rob Cilissen zei

Vasteloavend zit er voor mij ook op. Word niet voor niets halve limburger genoemd :-)

Ik heb mijn twitter ook ontkoppelt. Als mensen frequent updates van me willen lezen, schrijven ze maar in op mijn twitter :-). Een nadeel van mensen die twitter bv koppelen aan facebook vind ik ook dat ik dus op beide netwerken de updates krijg. Moet ik weer aparte filters maken... Facebook is voor de foto's en "we keep in touch", twitter vind ik meer van "we blijven up-to-date". Maar ja.... wie ben ik?

Groet,

Rob Cilissen