dinsdag 2 februari 2010

Haaaa Judith,

Ja de UGame-ULearn vorig jaar was erg leuk. Als je een aantal ICT in het Onderwijs congressen hebt bezocht is het leuk om juist het geheel eens vanuit een andere perspectief te bekijken. En het perspectief van de Bieb ligt dichtbij genoeg. Weet je dat ik, geinspireerd door de UGame-ULearn, vorig jaar ook nog naar een ICT en Overheid beurs over E-Learning ben gegaan. Gewoon om wederom het geheel te bekijken vanuit een ander perspectief. Dit zou eigenlijk nog meer moeten gebeuren.

Maar juist dat andere perspectief bracht Father Roderick tijdens de UGame-ULearn. Heerlijk.... De inspiratie die je uit zijn Podcasts haalt, fenomenaal. Maar hij heeft dan ook echt talent. Talent om zijn boodschap op een hedendaagse manier te brengen. Een aanrader voor iedereen.



En nu was ik (en dat vond ik al bijzonder) al gewend aan een digitale meneer Pastoor. Onze Pastoor in Posterholt (Meneer Pastoor Honings) is te vinden op YouTube op Twitter en ook nog 'gewoon' op internet. Daarnaast is hij ook nog in onze kerken te vinden ;) Maar Father Roderick legde zo sterk de link tussen het 'vol krijgen van de kerk' en het 'vol krijgen van de bieb' of het 'vol krijgen van de school' of eigenlijk dat dat vol krijgen niet eens meer het doel moest zijn dat het alleen maar inspirerend kon zijn.

En het jammere is.... Ik wil ook zo'n Breakfast Podcasts of Vodcasts maken. Samen met studenten, samen met docenten. Over onderwijs over ICT en onderwijs of gewoon over het leven en leren in het leven... (Oh oh ik zit weer op de preektour!) Ik denk dat we het ook maar gewoon moeten gaan doen.

Over gewoon doen gesproken. Een ander vrijwilligersprojectje wat ik me voorgenomen had 'gewoon te doen' begint nu ook een vorm te krijgen; namelijk een studenten netwerk rondom de digitale wereld en het onderwijs op Zuyd. Dus studenten die virtueel (in eerste instantie) bij elkaar komen om te praten over de digitale omgeving waarin ze leren. Niet origineel, niet nieuw, maar nu niet operationeel op Zuyd, zeker niet Zuydbreed. Frederik gaat de uitdaging met me aan en richt een surfgroepen (Sharepoint) site in. Eens kijken in de komende weken hoeveel studenten we bij elkaar krijgen en hoe gevarieerd de opleidingen zijn waar ze vandaag komen.

Over een ander vrijwilligersprojectje dat het tot in het onderwijs van de opleiding Informatica heeft geschopt ga ik het na donderdag hebben.... ZuydRobotics!

Groet Marcel

Geen opmerkingen: