zondag 31 januari 2010

UGame ULearn

Weet je nog Marcel,

hoe geïnspireerd we vorig jaar terugkwamen van ons bezoek aan UGame ULearn in DOK Delft? Voor jou een eerste kennismaking met de wondere wereld die Bibliotheek heet :). En voor mij begonnen daar mijn 1e stappen in de twitterwereld.
We hebben daar o.a. Helene Blowers gezien (terug te zien via Ustream) van de beroemde Learning2.0 : 23 Things (inmiddels geupgrade naar Learning 2.1!!) die als trendwatcher vond dat de bibliotheek dringend na moesten denken over mobiele toegankelijkheid. Daar zit bij Zuyd nog niet zo'n vaart in :S. Ik las mijn blogpost van die 23e april (via Surfgroepen alleen toegankelijk voor mijn collega's -sorry-) nog eens. Helene had het toen ook over lifebrarians, bibliothecarissen die een rol spelen in sociale netwerken. Precies de vraag die onlangs op ons pad kwam. Ik zie dat wel zitten lifebrarian.
En natuurlijk Father Roderick! Ik had hem al eens op televisie gezien, jij had nog nooit van hem gehoord. Maar wat hebben we genoten van zijn keynote. Sindsdien zijn we allebei fan van hem. Father Roderick is de dagvoorzitter van de volgende editie. Had ik je al verteld dat de nieuwe UGame ULearn op 1 april is? Wederom interessant onderwerp: hoe de klant/gebruiker en met welke produkten de meest optimale User Experience worden veroorzaakt. Kortom, hoe boeien we onze studenten om nog eens terug te keren naar die fantastische Zuydbibliotheek (fysiek of virtueel). Ik weet nog niet of ik nu weer ga. Jij? Misschien nu een andere combi van ZuydPleiners? Ik heb het in iedergeval al getipt aan onze PR-vrouw van het bibliotheeknetwerk.


Een week eerder, op 25 maart is er nog een congres: DB Update 2010 in het WTC Rotterdam. Ook reuze interessant. Over de digitale en technologische ontwikkelingen, de veranderende juridische en maatschappelijke context en hoe de bibliotheek hierop reageert/kan/moet reageren. Helaas hebben we op deze dag al een uitstapje. Naar het Gaiapark .....

Volgende week ben ik de hele week onder de pannen op de Hotelschool met ICT- en bibliotheekinstructies voor de nieuwe studenten. We hebben vast nog wel digitaal overleg.
Zie ... uhh ... lees je :)

Judith

Geen opmerkingen: