donderdag 14 januari 2010

BloggerBoss versus SquareColumnist

Heerlijk!

2010 belooft een mooi jaar te worden! In de weblog van onze voorzitter van het college van bestuur proef ik een duidelijke challenge. Of eigenlijk een duidelijke reactie op een challenge die Johan Vesseur in zijn column uit. Geregisseerd... zou je kunnen denken, maar ik weet het niet. Beide heren gaan een uitdaging niet uit de weg. En het is gewoon veel leuker als dit een spontane battle wordt. Ik hoor ze het 'speelveld' al oplopen.

Niet dat ik denk dat dit de 'grande finale' is. We zijn juist begonnen! En hopelijk worden alle digitale registers open getrokken. En als je er even bij stil staat en bedenkt dat onze collegeleden zich zo openstellen en verbaal de discussie aan durven gaan. Klasse!

De vraag is of we zelf ook durven. Durven we ons te mengen in de discussies. Durven we ons 'geloof' te verkondigen. Zijn we in staat om onze boodschap over ICT en innovatie in het onderwijs over te brengen? Ik weet het niet, maar ik zou zeggen: Let's Try! Laten we proberen om 1 visie te krijgen. 1 visie over hoe het verder moet, 1 visie die ons niet alleen de beste Hogeschool laat blijven, maar waardoor we ook beter onderwijs kunnen bieden voor onze studenten en de regio. 1 visie die de verscheidenheid van de opleidingen versterkt en al het goede combineert. Zodat we in ieder geval proberen er als 'Brothers in Arms' er iets leuks van te maken.

Eerste voorstel: Laten we het niet meer hebben over de Digitale Leer en SamenwerkingsOmgving of Digitale Leer en Werk Omgeving of De Digitale Leer, Werk en Communicatie Omgeving. De toekomst van de Digitale Omgeving Zuyd moet van onderop komen, maar nog belangrijker is het besef dat we veel tijd spenderen in Zuyd met praten over de labeltjes en de afkortingen in plaats van het daadwerkelijk bouwen van de digitale omgeving die onze studenten en docenten optimaal ondersteunen. Want eigenlijk is ICT net zoals licht, water en stroom.

Of ga ik nu te ver door ICT in dat illustere rijtje te willen zetten? Ben benieuwd wat onze BloggerBoss en SqaureColumnist daarvan vinden? Misschien mooi om tijdens je lunch eens aan dhr. Vetkamp te vragen. Ik ben erg benieuwd hoe hij daarover denkt.... Of ga je hem totaal andere zaken voorleggen? Krijg je uberhaupt de tijd om iets voor te leggen? Wat zou je een collegelid in zo'n gezamenlijke lunch eigenlijk moeten voorleggen? Kortom ik ben erg benieuwd!

Groeten Marcel

1 opmerking:

Judith zei

nu in de trein even tijd om alle linkjes aan te vinken,leuke muziekkeuzes! moet die west wing serie toch ook nog maar eens gaan kijken :)