vrijdag 29 januari 2010

Weblog versus Nieuwsbrief

Ja Marcel,

het was me een weekje wel. Van die negatieve energie word ik ook zo moe. Dus laten we vooral positief blijven en leuke dingen blijven doen, zoals ons blog :D
We zijn er nu 2 maanden mee bezig. Wat vind jij er tot dusver van? Ons oorspronkelijk idee was dat dit een vervanging zou kunnen worden van onze nieuwsbrief eLearning (vorige week eindelijk weer eens samen met Jack een editie verstuurd, heb je 'm al kunnen lezen?). Die vervanging zie ik toch nog niet zo, wel als aanvulling. Ik heb het idee dat nieuwsbrieven niet zo gelezen worden, maar ons blog dan wel? Zou onze lezerskring inmiddels al zijn uitgebreid met Zuyderlingen? Weinig schriftelijke reacties tot nu toe :S Maar gisteren kregen we ineens wel 2 leuke reacties. Heb je het mailverzoek van Marleen ook gelezen? Gaan we DOEN hè!
Voor mij is dit blog wel een manier om mijn gedachten te ordenen. Volgens Lilia Efimova in mijn vakblad InformatieProfessional is een weblog je buitenboordbrein! Dat heb ik wel nodig :) Een blog is iets van de lange adem. Je moet een persoonlijke betekenisvolle drijfveer hebben, anders hou je het niet vol. Ik wil wel volhouden. Ik hoor wel dat deze vorm van duoblog leuk gevonden wordt. Goed idee van je!
Mariska vond de teksten wat aan de lange kant. Misschien vaker maar korter posten?
Anderen vonden dat er te veel hyperlinks in berichten stonden, dat vind ik nou juist weer de kracht van een blog. Alleen moeten die links wel eens in een nieuw venster openen, dat is me nog steeds niet gelukt. In dit en dit blogbericht doen ze dat wel maar in de anderen weer niet. Waar ligt dat nou aan? Ook 'Share this' (links in het menu) doet het niet :S Die layoutzaken wil ik nog eens met je bekijken.
Ik ga toch nog eens met Suze praten over onze ICTO-Infonetpagina, misschien dat een weblog daarop handiger is voor een gezamenlijk ICTOblog. Ben ook wel eens benieuwd naar verhalen van onze collega's.
Ik heb nog wat te melden, maar dat doe ik dan in een ander blogpost. Zie, ik leer snel :P

groetjes,
Judith

RE: P.S. Suggestie voor een ding? Wat vind je van dit ding?
RE: P.S.2. Ben benieuwd of dit bericht ook via jouw Twitterfeed wordt verzonden?

1 opmerking:

Judith zei

YES!! Vanaf vandaag kunnen we ook via Infonet bloggen! Dat gaan we (OOK)doen hoor!