zaterdag 23 januari 2010

Lunch!

Jodelahiti!

Terwijl jij op de lange latten staat had ik woensdag dé lunch met Remmelt Vetkamp, ons kakelvers lid van College van Bestuur. Natuurlijk had ik me voorbereid ;) zijn naam gegoogled, op wieowie.nl gekeken (kwam ik mijn vorig blogbericht tegen :D), z'n LinkedIn profiel bekeken (meteen uitnodiging gestuurd die inmiddels ook is geaccepteerd :)). Echter, ik vond alleen wat informatie over zijn oude baan. Ook op de Zuydsite niets te vinden ('informatie volgt'). Tijdens de nieuwsjaarsreceptie heb ik hem ook geen handje geschud, ik werd wel nieuwsgierig.
Dus begaf ik me tegen half 1 naar C1. De andere lunchgasten kende ik niet.
In zijn kamer stond de tafel gedekt met de bekende Sodexo-broodjes. Het werd een gezellig uurtje samen met een collega van FEZ, de ombudsman en de alumnicoördinator, allen vrouw.

We hebben elkaar onze geschiedenis bij Zuyd verteld, waar we nu bezig zijn, waar we graag meer aandacht voor zouden. Wel lastig hoor eten en praten tegelijkertijd, heb het maar bij 1 broodje gelaten. ;)

Natuurlijk heb ik mijn passie voor eLearning, web2.0 tools, informatievaardigheden, kennisdelen, samenwerken toegelicht. Ik kwam wel enthousiast over geloof ik (ik hoop niet té :S). Hij vroeg me of die instructies informatievaardigheden wel nodig zijn, of er nog wel boeken gelezen worden? Tsja dat heb ik natuurlijk wel weersproken.
Uiteraard heb ik verteld dat ik twitter en blog. Remmelt was niet op de G2G geweest, dus heb ik hem een persoonlijke meet & tweet voorgesteld, hij was geïnteresseerd, ik ben benieuwd. We kunnen hem eventueel uitnodigen voor onze ZuydPleinborrel, daar wordt twitter misschien ook een item. Ik heb iedereen gezegd dat ik blogbericht zou schrijven over deze ontmoeting, daar werd even gereserveerd op gereageerd. Maar ik stuur de link wel door, kunnen ze lezen dat het allemaal wel meevalt, niet?

Naast de onderwerpen van mijn lunchgenoten is ook het nieuwe werken, medewerker2.0, kennisdelen, competenties van medewerkers transparant maken, Zuyd als netwerkorganisatie, het merk Zuyd, Blackboard, DLWO allemaal even genoemd.

Ik vond het van beide kanten een open gesprek met echte aandacht voor elkaar. Remmelt is van plan dit soort ontmoetingen vaker te doen. Ik denk dat het een prima manier is om de organisatie te leren kennen. Het CvB is natuurlijk door het vertrek uit het E-gebouw, de beleidswiki, het cvb-weblog al goed bezig met de afstand tussen management en medewerkers te verkleinen. Ook de positieve waardering in de vorm van de kerstattenties van de afgelopen jaren maken dat het Zuydgevoel begint te komen. Ook in de strategienota wordt gesteld dat er veel aandacht is voor de Zuydmedewerker.

Wat heeft het mij opgeleverd? Voor mij is de trap naar het CvB, met name naar Remmelt makkelijker te betreden. Ik hoop dat hij ook de weg naar ZuydPLEIN vindt, en dan met name ook naar Zuydbibliotheek fysiek of virtueel.
We zijn goed bezig op Zuyd! ;)

Veel sneeuwpret (gehad?).
groetjes, Judith

1 opmerking:

Danniëlle zei

Typisch dat informatievaardigheden meteen wordt gelinkt aan boeken...