donderdag 7 januari 2010

Zoveel dingen

Ik zag nu pas dat je een berichtje had geplaatst. Had je al maandagavond geplaatst. We moeten snel ons blog via twitterfeed toevoegen, word ik tenminste via twitter geattendeerd :)

Ja, de meet & tweet was wel een succes hè? had dan ook een centrale plek gekregen in Foroxity van het organiserend comité. Ik vond het erg leuk om te doen, uitleggen waarom ik twitter zo leuk vind (zie ook mn vorig blogbericht hierover), over twubben en bruisende fonteinen. Ik las ook zojuist het berichtje op Infonet dat alle programmaboekjes op waren, dus zo'n 200 collega's zijn toch geweest. Ik heb ze niet allemaal gesproken (haha) maar ze hebben in iedergeval mijn filmpje gezien (zelf nog niet gezien) en anders wel jouw twitterfountain (daar kon niemand omheen!).

Haha, ja met een Blackberry kan je ook twiiteren, maar zeker ook met een Google Nexus One, volop in het nieuws vandaag. Wie weet zijn er ook wel Zuyderlingen die nu ook Google Wave omarmen die dit apparaatje verkiezen boven de Blackberry of de iPhone ;)

Twitter is 1 van de 21 eDingen of de 23 dingen, Het is een blended learning cursus over 21 of 23 web2.0 dingen voor het hoger onderwijs. Ik denk dat zo'n cursus een goed past binnen de Zuydstrategie 2009-2013. Ik heb inderdaad een 'blik' geworpen op het 1e deel van de nota, ook leuk vorm gegeven trouwens op een ouderwets schriftje en in een leuk bewaarblik. Annerien had er al goed uitgeput voor het DLWO-verhaal. Ik denk dat een zoveel-dingen-cursus ook binnen de strategie past. Zuyd wil investeren in zijn medewerkers, professionalisering kan toch niet meer zonder web2.0? Netwerken zonder web2.0? Onmogelijk. Zuyd zet in op "moderne vakbekwame docenten die de nieuwe generatie studenten goed kan begeleiden". Duidelijk toch?

Ik zag dat je al weer had gewerkt aan onze blog. De reactie staat onder het bericht. Goed zeg! Ik heb nog enkele kritiekpuntjes :P maar die vertel ik je nog wel :D.

Het is alweer middernacht. Morgen weer een dag.

Geen opmerkingen: