maandag 18 januari 2010

Omdenken

Goedemorgen,

Leuk weekend gehad? Zag foto’s (lekkere kwaliteit :P) voorbij komen via twitter, dus vast wel.
Vanmorgen op de radio hoorde ik dat het vandaag Blue Monday is, de meest deprimerende sjagerijnige dag van het jaar. Wetenschappers hebben dit bedacht. Gelukkig heb ik vorige week het boekje Huh?! gelezen en heb ik de techniek van het omdenken onder de knie ;), niet meer denken in problemen maar in mogelijkheden.
De uitgangspunten in het boek: stop met vastdenken, accepteer de realiteit (daar is t ie weer: ‘wat is is!’;)), neem goed waar (onze waarheid is altijd gekleurd), ga er vanuit dat problemen niet bestaan (hoezo Blackboardproblemen? Blackboarduitdagingen!), leer leven met stress en instabiliteit (tevreden zijn!). Weer zo'n leuk boek dat aanwezig is op de Hotelschool.
Dus hoezo Blue Monday? We gaan gewoon op weg naar de gelukkigste dag van het jaar, en dat is vrijdag 9 juli volgens dezelfde ingewikkelde formule (1/8W+(D-d)3/8xTQ MxNA) van die wetenschapper. Das dan weer leuk voor Andre Rieu.Misschien dat ik die dag maar boek. Mijn jongste tante wilt graag met mij naar zijn concert, ik offer me wel op :D
Dit weekend veel gelezen in de trein en inspiratie op gedaan voor een blogpost. Vanmiddag redigeren.
Een fijne werkweek! Ik heb een drukke week voor de boeg met alleen maar uitdagingen! (zie je wel ik kan het wel!).

Sie joe!
Judith

Geen opmerkingen: