dinsdag 20 april 2010

De 10 van de Cursus van het leven...

Ha Judith,

Daar waar jij netjes 1 x per week blogged. Dat maakt jou de betere van ons 2. Ik blog namelijk slechts eens in de 3 weken. Niet bewust, niet omdat ik het niet leuk vind om te bloggen. Maar puur omdat de computer niet meer aangaat thuis. En als hij dan aangaat dan speel ik Catan (soms wel even online http://www.playcatan.com/) maar dat is dan de enige online actie. Soms moet je het touw laten 4en, maar de zoektocht naar de balans blijft doorgaan.  Je merkt het ook op de akelige stilte op mijn twitter account. Ik had het op mijn 5 vingers kunnen natellen, maar ik dacht echt dat twitter me wel gestructureerd aan het online schrijven zou krijgen. Grijns! Niet dus! Of is het NOG niet? Het zal wel de 6e blogpost zijn waar ik dit ter sprake breng.

Heb ik dan niets ICTO-isch te melden op deze Blogpost. Jawel hoor. Ik ben met een 7-tal zaken bezig de afgelopen weken op ICTO gebied. Met de opleiding heb ik een traject ingezet zodat we NAO's kunnen bestellen. Niet alleen leuk voor de huidige studenten, ook goed voor de middelbare scholen waar we in verschillende projecten met Robotica mee in contact zijn gekomen, maar ook goed voor de kenniskring Technologie in de Zorg die we hier op de Hogeschool Zuyd hebben. En stiekem droom ik nog altijd van een Robot FC Limburg op het WK Robotvoetbal. Ik 8 ons daar ook als HBO met onze partners echt toe in staat.

In het kader van Serious Gaming is het contact gelegd met GOAL043 een (misschien wel HET) bedrijf hier in de regio rondom serious gaming. Er zijn verschillende plannen voor samenwerking. Tussen zowel de opleiding en GOAL043 (in het kader van een minor) maar ook tussen ZuydPLEIN en GOAL043. Over de preciese plannen tussen de laatste twee kan ik nog niet zoveel zeggen. Wat betreft de minor Serious Gaming, dat zou een minor moeten worden waarbij de zorgsector ook betrokken wordt. Jeroen Trienes (een van de oprichters van GOAL043 is maar liefst voor de 9e keer hier op de Hogeschool geweest om te praten over zijn zeer inspirerende ideeen.

Dus ik vraag jullie nogmaals om nog een keer extra tot 10 te tellen. Het zal vast niet de laatste keer zijn dat ik me niet aan de structuur hou, al ga ik dat nu natuurlijk wel weer opnieuw proberen!

Grucht of Zijns Marcel

Geen opmerkingen: