zaterdag 10 april 2010

To Blog or Not To Blog?

Ha molenaar!

Mijn 1e bericht op ons duoblog dateert van 27 november, nu ruim 4 maanden geleden. In die 4 maanden hebben we inmiddels 30 berichten gepubliceerd. Ik heb mijn streven (gemiddeld ongeveer 1 blogbericht per week) gehaald :P. Zoals toen geschreven was ons blog een pilot met als uiteindelijk doel een gezamenlijk blog van ons ICTO-team.
In een eerder blogpost dacht ik nog dat ons icto-blog onze e-Learning nieuwsbrief niet zou vervangen. Maar hoera! Het is nu ook mogelijk om intern via Infonet te bloggen.
En die komt er nu dan: ons blog ICTOPLEIN ;) Kunnen we naast Zuydberichten over e-Learning ook de interessante berichten die we via twitter & blogs lezen doorgeven. Dat soort berichten heeft weinig zin om in ons blog over te bloggen, biedt weinig meerwaarde in de blogosfeer.
En wij zijn wat lang van stof vond Jack voor ons ICTOblog :)

Ons duoblog is inmiddels een wat andere weg ingeslagen dan dat we in 1e instantie van plan waren. Echt bloggen over ICTOzaken doen we niet.
Vrijdag met BiebmiepLeen over ons duoblog gehad. Zij vond de vorm, het schrijven naar elkaar een ontzettend leuke vorm. Dat vind ik ook. Leen wilde ook wel met me gaan duobloggen.... :) maar 'wie het eerst komt, het eerst maalt' !

Ik merk wel dat bloggen me bezig houdt. Het schrijven van zo'n blogbericht gebeurt toch meestal in de avonduren of in een weekend. Blijf ook een tijdje schaven aan een bericht (perfectionisme, tsja). Live bloggen, zoals Jan Klerk deed op UgameUlearn vind ik bijzonder knap, maar dat is voor mij (nog?) niet weggelegd.
Het leukste van bloggen vind ik dat er over en weer gereageerd wordt. Die disipline zit er nog niet zo in. Maar reacties van anderen zijn ook bijzonder leuk, zoals die van Chris. Heb zijn boekentip Getting Things Done (maar welke 'dingen' dan ;)) meteen aan laten schaffen voor de bieb Hotelschool. Ervaringen volgen tzt.
In Erwin Blom's blog zag ik onderstaand filmpje van Seth Godin die het over blogdiscipline heeft. Hij zegt: "The act of writing is what moves things forward". Helemaal mee eens. Dagelijks bloggen red ik niet, maar wekelijks wil ik wel volhouden.
Jij?




Seth Godin about Discipline from Roel de Lange on Vimeo.

En nu mijn RSS workshop, assessment van a.s. dinsdag voorbereiden.

groetjes
van je molenaarsmaatje

Geen opmerkingen: