zondag 18 april 2010

Nieuw leven!

Ook zo genoten van het voorjaarszonnetje? In je nieuwe tuin gewerkt? Of heb je net zoals ik lui in de zon gelegen en vitamine D gescoord?
Prachtig hè al dat frisse groen, de bloesem. Wat een verschil met 2 weken geleden in het Gaiapark, toen het nog zo kaal, kil en koud was.
De afgelopen week stond voor mij in het teken van zelfreflectie. :P

Maandag begon ik met een 'broedplaats-sessie' ;) in loungehoek van Bibliotheek Nieuw Eyckholt. Broedplaatsen zijn initiatieven van mensen die op zoek zijn naar nieuwe oplossingen. Ik ben nu het boek De broedfacor van Peter Camp aan het lezen, komt nog wel een blogpost over. We broeden op een nieuwe opzet van support e-Learningsystemen, maar het ei is nog niet uitgekomen hoor.
's Middags had ik een 'sta even stil-sessie', workshop mindful moments. Mindfulness staat voor zonder waardeoordeel waarnemen wat er is. Met aandacht leven, niet op de automatische pilot en open en vriendelijk voor jezelf zijn. Natuurlijk allemaal open deuren, maar ik ga er wel vaker aan voorbij, zeker de laatste maanden. Ik vind het bijzonder dat ZuydPLEIN deze ruimte biedt aan haar medewerkers. Maar over de middag zelf had ik wat dubbele gevoelens, maar een bewustwordingseffect had het wel.
's Avonds lag ik kapotmoe vroeg in bed, want kan je uitgeput raken van een middagje niets doen!

Dinsdagmiddag had ik mijn assessment van de effectief presenterencursus: Workshop RSS voor hotelschoolmedewerkers. Goh wat was ik zenuwachtig, onzin natuurlijk, maar het was wel een feit. Het is uiteindelijk allemaal goed gegaan, verbeterpunten zijn er natuurlijk altijd. Heb van alle deelnemers feedback ontvangen, dat was handig voor mijn reflectieverslag. Benieuwd wat Twan nog allemaal te vertellen heeft. De volgende keer zal ik het ICT-niveau van de deelnemers beter moeten inschatten, want die was nu te divers. En ik ga toch te veel uit van mijn eigen ict-vaardigheden. Ja, ja, ik weet het.
's Avonds had ik een theaterbezoek Het toneel speelt 'Nieuw Leven' :) Mark Rietman speelde een man die een keuze moest maken. Toeval? Samen met mijn schoonzus (haar nieuwe baas is jouw oude!) hebben we onze organisaties doorgelicht *grijns*. Waar je zoal niet over kan praten in een café. :)

Deze week heb ik ook mijn afscheidsmailtje aan de hotelschoolcollega's verstuurd. Donderdag 29 april neem ik er formeel afscheid. Op het mailtje heb ik leuke en lieve reacties gehad.
Na 10 Jaar Hotelschool, 25 jaar Hogeschool, nu een nieuw werkleven.
Mijn nieuw contract lag vrijdag in de bus mét integriteitscode. Als zoveel arbeidscontracten gehad maar dat was nieuw voor mij, maar echt vernieuwend is het niet. Zeker niet als daar op staat 'werk=werk privé=privé'. Hoezo Nieuwe werken? Hoezo werknemer2.0? Ik twitter en blog in mijn privétijd over mijn werktijd, schend ik nu de code? :P

Naast al dat zelfgereflecteer heb ik ook nog wel gewerkt hoor. Blackboard, StreamingVideo, E-learningnieuwsbrief en toch ook nog bibliotheekwerk. Zo'n dubbele functie is nu toch wel wat veel van het goede. Maar het is even niet anders, het is zoals het is (waar hebben we dat toch eerder gehoord?)

Als je mijn tweets deze week gelezen hebt (of heb je nog steeds ruzie met je telefoon?) weet je dat ik een paar keer naar de Hotelschool gefietst heb (dat zal ik wel gaan missen, Heerlen is me net iets te ver ;)) met heerlijke muziek op m'n oren. April van Blof en Avondjurk van Jurk, mooie, aansprekende teksten ook!
Tot slot van deze ´middelbarevrouwenreflectie´:) wilde ik toch 1 liedje met je delen. Moeilijk hoor ze zijn allemaal zo mooi, maar heb uiteindelijk kozen voor het Limburgs liedje van Jurk.



Enne niet in de baas z'n tijd kijken hè? Haha!
Tot morgen tijdens onze werklunch?
Judith


Geen opmerkingen: