donderdag 22 april 2010

R U Serious? Gaming??

Dat Serious Gaming meer is dan computerspellen spelen maakt onze laatste aanschaf duidelijk. Ik heb op advies van collega van der Laar een aantal exemplaren van een bordspel aangeschaft.

Nee geen Kolonisten van Catan in speciale uitvoering of een bordversie van een computergame (die ik toevallig zelf heb) waarin je strategische keuze's leert maken. Maar een bordspel dat en die strategische inzichten geeft en principes rondom je onderwijs duidelijk maakt:

Robo Rally  


Meegenomen door Miguel van der Laar tijdens onze laatste open dag en ik ben al tijdens de voorbereidingen daarvan enthousiast geworden. Een leuke manier om basisprincipes aan de beginnende student duidelijk te maken. Maar ook leuk om de middelbare scholier kennis te laten maken met Robotica op een heel andere manier. Niet dat Robotica dat nodig heeft, NAO's  of PLEO's verkopen zichzelf. En zo niet dan help ik daar graag in, ook al heb ik geen aandelen. Maar een bordspel geeft dan gewoon weer een extra vorm waarmee je onderdelen duidelijk kunt maken. Zodra ik dit spel intensief gespeeld heb komt er hier ook een review over. 

Is het daarom wel Serious? Dat Gaming?? van mij en zeker op deze manier. Zeker wel!

Speel je een keer mee Judith? Gewoon omdat het leuk is ;)  

3 opmerkingen:

Marcel Schmitz zei

En o ja, er is ook een online teaser

http://www.wizards.com/avalonhill/robo_demo/robodemo.asp

Chris K. zei

Als jullie een spelletje gaan spelen wil ik wel meespelen, ben benieuwd hoe dit spel wordt gespeeld. Op de opendag geen kans gehad om erna te kijken.

Misschien iets voor in het onderwijs te gebruiken...dus...!

Miguel van de Laar zei

Mooi dat ik een bijdrage heb kunnen leveren ;)

@Chris: het is zeker de bedoeling dit spel in het onderwijs in te zetten. De exacte vorm moet nog worden bekeken, dus als je ideeën hebt, graag!