zondag 14 november 2010

California Dream : dromen, delen, doen!


Dat die Californische droom niet voor iedereen is weggelegd zag ik deze week in de VPRO documentaire Tegenlicht. LA is een failliete stad, zelfs de o-zo-belangrijke brandweermannen collecteren om hun materiaal te kunnen onderhouden. Je zou toch zeggen dat er genoeg 'celebs' wonen om hun stad een centje te helpen (ach ja, zij hebben natuurlijk hun eigen brandweer). Ook een stukje van de Michael Moore documentaire Sicko deze week gezien. Tja dan krijg je een ander beeld van Amerika voorgeschoteld. Ik weet het natuurlijk allemaal wel, maar toen wij in Californië waren, heb ik een ander beeld willen zien.

En Marcel, hoe is het met jouw Californische droom?
Zoveel bruisende ideeën had je, maar ik zie nog niets spetteren op onze twitterfontein hieronder op dit blog; #ZPYdea staat droog!
Door mijn acties rondom KiB2.0 ben ik weer met de twitterfountain aan de slag. Het 'edusocmedia' is toch mijn droom die ik uit LA mee heb meegenomen. Dat wat ik gezien heb is inmiddels in een notitie rondom Bibliotheek Zuyd & Social Media verwerkt. A.s. dinsdag ga ik hierover met de bibliothecarissen discussiëren.

De afgelopen week was het de week van het nieuwe werken.
Ik ben blij dat ik van onze baas 'room to move' krijg.


Maar de bewegingsruimte die ik krijg en neem, begint steeds meer privéruimte in beslag te nemen. Ik heb geen moeite dat werk en privé wat meer in elkaar overlopen, dat ik thuis ook kan werken. Ik wil graag die thuiswerkende nomad working kenniswerker zijn. Die vrijheid is fijn, maar grenzen moet je zelf bewaken. Dat weet ik wel, maar nu dan ook maar eens doen.
Gesprekken die ik deze week met vriend(inn)en heb gevoerd, hebben me weer op het goede spoor gezet. Ik ga mijn werkzaamheden anders organiseren / aanpakken.

Ben begonnen met al die boeken die ik nog moet lezen (vond ik) terug te brengen naar de bibliotheek Hotelschool, ze staan allemaal in mijn Worldcatlijstje. Heb wel het boek Slimmer werken met het kantoor in je tas nog even doorgebladerd. Tips in mijn hoofd geknoopt en wat tools waar ik wel eens van had gehoord nu maar eens gaan gebruiken. Zo heb ik eindelijk Delicious, Twitter en Evernote als Google Chrome Extensies toegevoegd en Evernote als app op mijn iPhone gezet. Rienke was al erg enthousiast over deze toepassing, maar ze heeft gelijk. Zo kan ik mijn blogpost zowel op laptop als mobiel bewerken. En het is me gelukt om Instaper toe te voegen aan Safari op mijn iPhone, hierin kan ik teksten opslaan die ik later nog wil lezen. Jammer dat ik die applicatie op de hogeschool allemaal niet kan gebruiker. Heb ik iets geïnstalleerd dan is het bij opstarten van mijn profiel weer alles verdwenen. *zucht*
Ik heb nu ook BlogPress op mijn mobiel, hiermee kan ik ook mobiel bloggen. Moet ik nog eens uitproberen. Tot nu toe schrijf ik nog te lange teksten ;)
In mijn eDingen@Zuyd clubje had Han een leuke 'add this' gadget, die heb ik nu ook op mijn blog toegevoegd. Was weer wat html-gefriemel, en het is me gelukt! :D
En mijn twitterfovorieten met 300 verminderd, daar 'moet' ik ook niets meer mee.

Donderdag is Kennis in Bedrijf, maar het is ook Dag van de verbinding georganiseerd door Samhoud, je weet wel van die blauwe bal ;) Ook hij gebruikt het idee net zoals Gary Hamel dat tijdens de Educause presenteerde, je weet wel die crazy ideas!
Toeval? De een gelooft er wel in de ander niet. Het valt mij wel op dat als je iets wil zien, het ineens ook allemaal op je pad komt. Maar al die filosofische overwegingen zal ik hier maar niet met je delen (trouwens het is Maand van de Spiritualiteit  en het thema is 'Tijd maken' ;))

Dat ga ik doen 'tijd maken', sommige werkzaamheden op een lager pitje, andere overdragen. Doen en laten, hè?
Fijne werkdagen. Ik zie je pas donderdag weer denk ik, tijdens KiB.
Misschien tot mails, twitters, facebooks of msns.
Judith

Als toegift het filmpje 'Hollywood', de nieuwste hit Michael Bublé. Leuk om die bekende plekken te zien op de Universal Studios.


"Keep on loving what is true and the world will come to you, you can find it in yourself"


1 opmerking:

Bibliesbeth zei

Dit is een testje voor mezelf.
Ben het helemaal eens met je omgeving. Grenzen bewaken Judith!