woensdag 17 november 2010

#kib2010 : laat die fontein maar bruisen!

Ha Marcel,

Onderstaand bericht staat ook op ons Infonetblog ICTOPLEIN.
Voor de niet-Zuyderlingen dit bericht ook nog even op ons blog.


Vorig jaar zat ik eenzaam twitterend op Kennis in Bedrijf. Dat wilde ik dit jaar niet. Daarom heb ik aan Dienst Marketing en Communicatie gevraagd wat de plannen waren rondom Kennis in Bedrijf & Social Media. Op de website van Kennis in Bedrijf waar je alle presentaties kunt bekijken, waren inmiddels 2 icoontjes toegevoegd: LinkedIn en Twitter.
Via LinkedIn-groep kan je activiteiten rondom Kennis in Bedrijf volgen én contacten leggen. LinkedIn is een interessant platform voor en na het evenement.
Kennis in Bedrijf heeft ook een eigen twitteraccount. Dit communicatieplatform is vooral tijdens het evenement interessant om te gebruiken.
Volg Kennis in Bedrijf! Twitter met de hashtag #kib2010 en laat dit spetterend evenement ook bruisen op de Twitterfountain in de grote hal.
Voor de leukste, actiefste tweep (dit is iemand die twittert ;)) die de interessantste, grappigste, orgineelste tweet (dit is een bericht via twitter) verstuurt, maakt kans op een geweldige prijs door ZuydPLEIN beschikbaar gesteld (helaas zijn de ZuydPLEINers van deelname uitgesloten).
Wat deze prijs is??? Dat houden we nog even geheim, dat horen jullie nog .... via Twitter!! Enne ... over de uitslag kan niet worden gecorrespondeerd ... ook niet via Twitter.




Voor de twitteraars onder ons. Je kunt ook via een twub twitteren Dit is een platform waarop je alle tweets met de hashtag #kib2010 ziet binnenkomen, ook van twitteraars die je niet via Twitter volg. Daarnaast is het handig hulpmiddel, want je hoeft niet elke keer de hashtag #kib2010 te typen én kan je het ook niet vergeten ;).
Via de Twapper Keeper wordt er een archief aangemaakt van alle tweets #kib2010 en worden leuke statistieken gegenereerd. Leuk voor later :)
Volg @Kennisinbedrijf, zet Kennis in Bedrijf en Hogeschool Zuyd (te volgen via @hszuyd) op de Twitterkaart!


Goed hè dat onze Chris namens ZuydPLEIN een prijs ter beschikking heeft gesteld voor de beste, actiefste, leukste tweep met een bijzondere, interessante of originele tweet. Morgen twitteren we wat de prijs is!
De fontein al wat begint te borrelen! Ik ben benieuwd hoe dat morgen gaat.
Via een blogpost (weet niet meer welke, slecht hoor voor iemand die zich informatieprofessional noemt :( ) heb ik nog enkele interessante twittertoepassingen gelezen.
Twitter Reach  kan je het bereik van #kib2010 tweets bekijken en op Twitter Counter zijn statistieken terug te vinden, maar dan vind ik de Twapper Keeper  toch handiger.
Op De SURF Onderwijsdagen is Twitter ook als backchannel gebruikt, in deze toepassing wil ik me ook nog eens verdiepen. Voorlopig ben ik met tevreden met onze Twitterfountain.

Ik had al een voorlopig programma samengesteld voor Kennis in Bedrijf, alleen dat heb ik weer op kantoor laten liggen :S Dus ga ik nu nog maar mijn programma samenstellen. En Frans nog even mailen welke presentaties opgenomen worden.

Tot morgen!
Judith

Geen opmerkingen: