zondag 21 november 2010

Mijn dag!

Heej Teigetje,

Al stuiterend kwam je donderdag binnen op Kennis in Bedrijf
Helemaal vervuld van de nieuwe singel van Jochem Myjer  (hij heeft een leuke site trouwens!)


En was het donderdag ook jouw dag? Heb je in ieder geval zien stralen tijdens de heerlijk enthousiaste presentatie van @jeroenalessie 
Spelend leren net zoals kinderen dat doen. Spelen is leuk! LOL! Hogeschool is één grote speeltuin. Just do it! Dit zijn maar enkele uitspraken van Jeroen tijdens zijn presentatie.
We weten het wel maar DOEN het niet.

Ik stuiterde donderdagavond het gebouw uit.
Donderdag was het mijn twitterdag. De hele dag met 3 accounts in de weer geweest @jujuutje @zuydplein @kennisinbedrijf met iPhone en notebook via iPone app, web en de KiB-twub. Daar steeg mijn adrenalinepeil wel van.
Resultaat van al het getwitter?

Er zit een klein verschil in aantal tweets tussen Twapperkeeper en The Archivist
The Archivist heeft 346 tweets gearchiveerd en Twapperkeeper 357.Naast ons, de 2 toptwitteraars :D, waren er nog 50 tweeps.
De twitterfountain had aandacht, maar 't mag van mij volgend jaar wat prominenter in de hal komen. En het inzetten van social media in aanloop van het evenement is ook voor verbetering vatbaar.
Er waren vele presentaties over social media, er was zelfs een tweetoproep voor een symposium over dit onderwerp. In dat opzicht vind ik de twitterdeelname wat tegenvallend. Ach ja, het begin is gemaakt. Ik was in ieder geval niet meer een eenzame twitteraar ;)
Morgen nog regelen dat Twinnaar @LarsRompen  zijn Kinect krijgt!

In een blogpost van onze Chris aan eDingen@Zuyd las ik dat Michiel Rijken van Limburg Professionals (een zakelijk social community voor Limburgse Profsessionals -weet niet wat daar precies onder wordt verstaan?-) een website over social media is begonnen
In een paar dagen tijd zijn daar al vele vragen op gesteld. Het kriebelt wel om daar iets op te posten. Michiel geeft workshops over LinkedIn en social media. Hij was aanwezig op de KiB, via twitter heb ik contact met hem gezocht. Van Chris begreep ik dat Michiel interesse heeft in onze eDingen@Zuyd. Hoe en wat? Dat horen we nog wel.

Weet je dat de gemiddelde leeftijd van docenten op een hogeschool 47 jaar is, die nog 20 jaar mogen werken. Aals ik dan hoor dat velen zich te oud vinden voor social media, er niet meer aan willen beginnen, dan krab ik me toch wel even achter de oren.
Maar ik blijf leren, spelen, enthousiast en genieten!

Via @leenlief (onze oud-collega, inmiddels ook van Jeroen) kreeg ik een tweet met een link naar een bogpost over wat kinderen ons kunnen leren

1. leef in het hier en nu
2. wees spontaan
3. beweeg
4. speel
5. maak fouten
6. je hoeft niet te imponeren
7. laat je enthousiasme zien
8. sta open voor 'crazy ideas'
9. wees een nieuwsgierig aagje
10. je bent creatief
11. lach, maak plezier, geniet!
12. relax!
13. geef anderen die aai over de bol

Nou hoe bekend klinkt jou dit in de oren? Volgens mij hebben we over verschillende tips de laatste tijd regelmatig gesproken. Je 'moet' het artikel "13 communication and life tips that children teach us" echt lezen! Feest van herkenning!


Tigger song ken je natuurlijk, maar ik vond m zo leuk, kon het niet laten het filmpje aan de blog toe te voegen. Heb wel even zitten twijfelen tussen de Engelstalige en Nederlandstalige versie, maar ik vind Frits Lamberts zo leuk!

Zou het nog gaan lukken om samen naar de film Social Network te gaan?
Ik kan dinsdag om 18u00 :) Doen?
Zie je morgen.
Ik schenk me nog maar eens een portje, hopelijk helpt dat tegen mijn keelpijn :S
Judith

1 opmerking:

Joan zei

Ik ben blij dat ik toch nog een kleine bijdrage heb kunnen leveren via mijn telefoongesprek met jujuutje afgelopen week.... Haha. Maar je hebt groot gelijk. Er is nog een lange weg te gaan. Maar ik weet ook, dat als jullie ergens voor gaan, dat allemaal helemaal goed komt!