maandag 29 november 2010

Gelukkig Nieuw Jaar!

Gelukkig Nieuw Jaar Judith!

En de allerbeste wensen in dit nieuwe DUOBLOG jaar!



Bij een nieuw jaar horen ook voornemens! Aangezien jij gezien hebt dat het een nieuw jaar is voor ons DUOBLOG zijn de voornemens voor mijn rekening! Ik ga ze niet vertellen, want dan komt er al helemaal niets meer van terecht!

In dit nieuwe jaar ga ik veel schrijven over een Real Life Serious Game (RLSG) met de titel IT's life @Zuyd die ik binnen de opleiding aan het ontwikkelen ben. Deze game moet studenten, alumni en misschien wel docenten en potentiele studenten stimuleren om 'recreatief bezig te zijn' in en rondom de leefomgeving van I/TI en wellicht wel ICT/Techniek bij de Hogeschool Zuyd. Tja klinkt nog een beetje vaag, maar ben momenteel met een concretiseringsslag bezig. Het komt er eigenlijk op neer dat deelnemers quests krijgen en daarmee punten kunnen verdienen. Die quests zijn reallife opdrachten, de punten zijn virtueel, maar de prijzen die ze op het einde van een kwartaal/half jaar/jaar met de punten kunnen krijgen zijn reeel. (mits er genoeg sponsors zijn ;)) Eigenlijk kun je dit zien als een pilot of parallel project ten opzichte van vorm van de Minor die de Hotelschool samen met de opleiding I/TI aan het ontwikkelen is. Ook daar meer over in dit nieuwe blogjaar! Om beide projecten voor te bereiden heb ik me inmiddels een (van de) World Of Warcraft bordspellen gekocht. In dit geval gaat het om World of Warcraft the Adventure game. (bekijk een review hier) Niet zo uitgebreid als Dungeons and Dragons waar Miguel van der Laar het over had, maar goed genoeg (denk ik) om het idee duidelijk te maken. Wellicht leuk om eens samen te spelen?

Ik durf het bijna niet te vragen, maar ehm zullen we voor het komende jaar geen target stellen voor het DUOBLOG. Een challenge (sort-of-speak)... Weliswaar een challenge met een beloning, maar toch. Ik bedoel als mijn contribution (maar) 1-op-3 is en onze hoogste blogentry 'maar' 109 pageviews heeft (inclusief die van onszelf) dan vind ik dat die lat hoger moet. En met een beloning in het vooruitzicht presteer ik beter (Kortom ik wil testen of mijn Real Life Game Motivation daadwerkelijk werkt)... Ik weet ook al een beloning, namelijk dat we naast het DUOBLOG schrijvend ook een video of audio variant maken. Relax! Dit is dus op zijn vroegst na ons twee-jarig bestaan, en alleen als ik aan jouw challenge met betrekking tot dit DUOBLOG kan voldoen.

Het mag een challenge zijn waar alleen ik aan kan werken. Gniffel ik kan wel wat latten bedenken waar ik toch nooit overheen kom ;) Of we kunnen elkaar challengen en een battle uitvoeren.

Kijk en qua video past bij een Battle natuurlijk de Battle van So You Think You Can Dance die ik erg goed vond. Maar eigenlijk is social-media wise #tvoh The Voice Of Holland nog populairder. Beide video's zijn natuurlijk door de betreffende televisiezenders afgeschermd. Dan maar alvast een beetje into de kerstsfeer en je bedanken dat je me het afgelopen jaar in ieder geval aan een 1:2 ratio geholpen hebt! (En die video is overigens alleen linkable en niet te includen omdat het de officiele clip is!)

Thank you!

Greetz Marcel

1 opmerking:

Judith zei

Hoi Marcel,

Ik ben blij dat je ideeën nav de Educause vorm krijgen.
Oké geen targets meer.Hadden we targets gesteld dan voor ons DUOblog dan? Ik had me alleen voorgenomen om wekelijks te bloggen, dat wil ik blijven volhouden, maar waarschijnlijk ga ik mijn blogposts wat verspreiden over mijn 3 blogs. Of ik de overstap naar audio/video maak :S Ik weet niet of ik die challenge aanga?
Laten we eerst maar eens een spelletje WoW spelen...

Zie je morgen, Judith

PS: hoeveel liedjes heeft U2 gemaakt? ;)
PS2: labels toegevoegd aan je blog! Top!