maandag 4 april 2011

Blackboard 9 komt eraan! Step 1: Key-Users en ICTO Coordinatoren

Goedenavond Judith,

Ja ik weet we hebben ons de hele dag al gezien, maar ik had beloofd dat ik nog een stukje zou schrijven over onze bijeenkomst vanmiddag.

In het kader van de migratie naar Blackboard 9 hadden we de ICTO-Coordinatoren en ELO-Coordinatoren van de opleidingen uitgenodigd om bij te praten wat de plannen zijn. De opkomst was goed en onze coordinatoren waren kritisch, maar rechtvaardig ;) Het is ook niet zomaar iets, de stap van Blackboard 8 naar 9, maar met de goede hulp van zowel binnen als buiten de Hogeschool gaan we dat gewoon redden. De coordinatoren weten nu ook dat we naast menskracht ook allerlei digitale middelen gaan inzetten bij de migratie naar Blackboard 9.



Natuurlijk gaan we twitteren en bloggen (nee niet deze, maar we zullen wel verwijzen naar de Blackboard Blog zodra die operationeel is. Onze uiteindelijke 'homebase' waar de informatie over Blackboard 9 komt te staan lijkt erg op de Avans Jukebox. Een omgeving waarin allerlei foto en videomateriaal staat waar Blackboard 9 in wordt uitgelegd. Een geweldig systeem gebaseerd op een door verschillende Hogescholen opgezet documentenbestand van over de hele wereld. Onze versie komt in de komende weken online. En het idee van Els en/of Chris vanmiddag om het via onze oude Blackboard site beschikbaar te maken (ik denk aan een speciaal tabblad) lijkt me ook perfect.

Maar gebruikers kunnen ook al oefenen met de nieuwe Blackboard omgeving. Althans met de nieuwe tools die in de nieuwe Blackboard omgeving te vinden zijn. Dat doen ze via de CourseSites die Blackboard gratis ter beschikking stelt.



Genoeg materiaal om te oefenen en te bekijken! Misschien moeten we een TV zender beginnen ;) Zodat onze collega's al rustig kijkend wijzer kunnen worden in de (leuke) Zoo die ICTO ons levert! Dan noemen we de zender ZuydPLEIN's ZOO Station!



Groet en tot later!

Marcel

2 opmerkingen:

Frans Roovers zei

Misschien kan ik dit blog wel doorsturen naar mijn collega's van SW. Kunnen de mensen die er nu bij betrokken zijn alvast een kijkje nemen.

Ik hoop wel dat de Blackboardomgeving Nederlandstalig wordt, of is dat helemaal 2010 of beter 20 1.0

groeten

Anoniem zei

Ja ik weet we hebben ons de hele dag al gezien,

Dat lijkt me eigenlijk best logisch ;-)

Vriendelijke groeten uit Breda.
Rick