donderdag 31 maart 2011

We zijn goed bezig! Toch?

Tja Marcel, ook ik vraag me wel eens af waar zijn we mee bezig?
Maken wij het verschil met wat wij binnen Zuyd doen? Zelf vinden we dat we goed bezig zijn, dat zeggen we ook regelmatig tegen elkaar, of schrijven het op ons white board. Maar zijn we goed bezig, als degene voor wie we bezig zijn dat niet zo ervaart? Daar hebben we het deze week ook even over gehad.
Waar kwamen jouw overwegingen zo laat op de avond vandaan? Zat je ook Pauw en Witteman te kijken en de discussie te volgen tussen de meneer die vond dat we ons niet zo druk moesten maken over de radioactieve straling (met 1 x-ray foto krijgen we toch veel meer sieverts binnen) en de mevrouw van Greenpeace die nu wordt beschuldigd deze ramp aan te wenden voor eigen doelen. Tsja ik weet het ook allemaal niet meer, net zoals Frans Bauer die erbij zat.

In mijn omgeving wordt ook steeds meewariger naar me gekeken. "Je bent alleen maar aan het spelen met de iPad en iPhone, wat heeft dit voor nut? Ga toch werken, ambtenaartje!"

  • Zo lang wij alleen maar zelf vinden dat we goed bezig zijn, en niet goed verkocht krijgen dat innoverend en explorerend vermogen nodig is om verder te komen, zijn we niet goed bezig.
  • De interessante ontwikkelingen op het gebied van social media, serious gaming, mobile learning niet geborgd krijgen in de organisatie, zijn we niet goed bezig. Zelfs basale ICT- en Informatievaardigheden ihkv docentprofessionalisering is nog niet overal verankerd.
  • Ons dierbare ZuydPLEIN opgaat in een nieuwe dienst, zijn we niet goed bezig. Tuurlijk, ik geef onze nieuwe Dienst weer een eerlijke kans, maar ZuydPLEIN heeft mij zoveel goeds gebracht, daarom gaat het me aan het hart. Zuyd wil die netwerkorganisatie worden die ZuydPLEIN altijd heeft nagestreefd maar daarin niet werd ondersteund. Liepen we te ver voor de troepen uit? Misschien is dat ons steeds terugkerend early adapter probleem?

Hoe gaat we verder? Gewoon doorgaan met kleine stapjes en succesjes vieren!

Je weet, je hebt in mij altijd een medestander in jouw strijd om het werk 'leukerder' te maken. Krijgt de movement ook nog een naam, een doel, budget en wordt er afgerekend op resultaten? :P

Heb gisteren gehoord dat verbeeldingskracht goed werkt. Als we nu visualiseren dat we goed bezig zijn, dan komt het vast goed. Dus ja, we zijn goed bezig, want we geloven in datgene dat we doen. We gaan vrolijk, spelend lerend verder. Ook ik ben een positivo!
Albert Einstein zei al: "Logica brengt je van A naar B. Verbeelding brengt je overal"
Misschien moet ik toch die cursus creatief handelen en denken maar eens gaan volgen, zoals onze Frans voorstelde.

 "Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrend!"

Zo, kan ik ook een van mijn favoriete nummers in ons blog ter gehore brengen.


Fijn weekend.
Ik ga een paar dagen revitaliseren!
Misschien ontmoet je maandag wel een heel andere jujuutje *hihi*

Judith

PS
Nou je hebt wel snel geleerd. In je blogtitel staan de termen sexy, ractioactief, naakt, die scoren hoog in Google, net zoals je populaireNostradamusblog.
Ik wilde je natuurlijk niet laten winnen in onze blogbattle van de maand maart, het is 8-8!

PPS
Ben ik een dag niet op Yammer gebeurt er daar van alles, super! Gaat het toch werken? Toch die kleine stapjes ...

1 opmerking:

Jack Pleumeekers zei

Hoe kun je dingen verbeteren (of innoveren) zonder fantasie en verbeelding? Of zonder experimenteren en proberen? Niet toch?! Dan vind ik die twee citaten van Albert wel sterk.