donderdag 17 maart 2011

Gamification! Press Start to Join (or insert coin for another player)

Ha die Judith!

Ik ben zover. De start met de Real Life Game is al een tijdje geleden gemaakt. Ik heb de basis van mijn student-sourced team klaar en ik ga met een aantal collega's, studenten en experts (jawel hoor: Mr. Alessie himself!) Ik hoop dat jij er ook bij bent!

Als voorbereiding verwijs ik naar het artikel uit de Educause Review: This Game Sucks: How to improve Gamification of Education Een artikel van Sarah ""Intellagirl Smith-Robbins die bij ons aan de tafel zat bij de workshop van Tanja Joosten op de Educause. Ze geeft aan dat een goed spel drie elementen moet bevatten (1. Een doel 2. Obstakels en 3. Samenspel of Tegenspel). Ik miste daarin eigenlijk 1 zeer belangrijk element: HET MOET OOK LEUK ZIJN!



Maar gelukkig gaat het artikel verder en beschrijft Intellagirl hoe je het hoger onderwijs kunt weerspiegelen op deze drie punten en geeft ze op drie hoofdpunten aan hoe het onderwijs nog verder te... lastig dat vertalen... spelificeren? (Gamify): 1. Maak je doelen duidelijk 2. Maak progressie zichtbaar 3. Reflecteer je eigen gameplay... Meer daarover weten, check het artikel van Sarah!

Let's Elevate Education ;)



Game On! Judith

Geen opmerkingen: