dinsdag 29 maart 2011

We moeten blijven zoeken voor challenges!

Bedankt Judith!

Leuk dat je er was tijdens mijn presentatie op de GetTogether afgelopen donderdag. Ik geloof echt in het verhaal van Jane McGonigal dat als het ons ons lukt om ons leven (dus in ons gevel ons onderwijs) in een spel om te bouwen dat we dan meer plezier en succes krijgen!

Leuk ook dat je me het TED filmpje van Seth Priebatsch hebt doorgestuurd. Eigenlijk geeft dat filmpje gelijk antwoord op de vragen van onze gewaardeerde collega Bert Smeets van IM tijdens mijn presentatie. Daarom hier het filmpje...



Wederom een inspirerend verhaal. Net zoals Jane McGonigal wil Seth Priebatsch een gamelaag bouwen op de echte wereld. Een gamelaag die al aan het verschijnen is en die in dit decenium wordt uitgebouwd! Dit is definitly een challenge voor mij om aan mee te doen en ik hoop dat jij met me mee doet!

Seth Priebatsch is de maker van SCVNGR (spreek uit: Skavandzjer) Wil je dat eens voor me testen want momenteel heb ik geen iPhone en geen Android. En jij wel! Grijns... Zo ziet het spel eruit...

SCVNGR | How To Play from SCVNGR on Vimeo.


Eigenlijk ik SCVNGR een soort van Foursquare (of andersom natuurlijk) alleen dan met uitdagende challenges en mogelijk te winnen bonussen. Vooral interessant om mensen naar locaties te 'lokken' en ze daar 'leuke' dingen te laten doen. Ideaal spel voor onze provincie! Of voor onze digitaal-minded vrienden van de Hotelschool!

Ik ga in ieder geval hard op zoek naar een mogelijkheid om mijn Windows 6.5 mobiele telefoon te (laten) 'flashen' zodat ik er een Android operating system op kan laten draaien. Dan kan ik het zelf ook spelen namelijk!

Wellicht zijn er voor jou later dit jaar in the 'City of Blinding Lights' mooie challenges te vinden!



Thanks en Greetz!

Marcel

4 opmerkingen:

Chris zei

Misschien een methode om studenten naar de ICT-opleiding te krijgen...

Marcel Schmitz zei

Dat is een van de mogelijke onderwerpen die we morgenavond gaan oppakken

Judith zei

Braaf als ik ben, heb ik SCVNGR op mijn iPhone geïnstalleerd. Er is nog weinig activiteit in mijn omgeving. Heb 1 vriend, neef in Haarlem, dus het wordt maar eenzaam spelen. Eens kijken of er wat voor mij inzit. Foursquare kan ik tenminste nog wat 'winnen' kopje koffie, een boek. Waarom speel ik met SCVNGR? voor de intrinsieke motivatie ;)
Maar oké, ik zal het spelletje meespelen!

Marcel Schmitz zei

Ik ben op zoek naar mogelijkheden om mee te spelen! Heb geduld!!!