zaterdag 26 maart 2011

Je hebt weer punten gescoord!

Proficiat Judith!

Je hebt weer punten gescoord. Grijns soms is die uitspraak ironisch en in de richting van het negatieve, maar ik bedoel hem echt positief! Je hebt punten gescoord, en zoals je gezien hebt heb ik ze gegeven via http://www.plusoneme.com. Het ziet er ongeveer zo uit:


Je kunt dus zo collega's, vrienden, maar zeker ook studenten punten geven op allerlei gebied. Sterker nog de website moedigt je aan om nieuwe elementen voor te stellen (je krijgt +1 in creativiteit als het opgenomen wordt). Ik vind hem wel nog wat 'traag' met de verwerking, maar ik ben nog niet helemaal erachter hoe dat komt. Ik zie deze site wel als voorbeeld hoe het zou kunnen. Hoe dus ook 'beloningen' gegeven kunnen worden aan collega's en studenten a-la WOW of andere spellen (in het geval van het filmpje Final Fantasy 14 alweer)



Hoop wel dat er targets en meer grafische mogelijkheden komen bij PlusOneMe of een variant ervan... Maar om te beginnen is dit een leuke en makkelijke site! Een van de schatten die ik gevonden heb in "Reality is Broken" van Jane McGonigal! Wellicht zelfs inzetbaar bij het opstellen van onze Real Life Serious Game...

Grijns PlusOneMe geeft me de heerlijke gelegenheid om One neer te zetten. Om de Plus eraan toe te voegen is het vanuit het Live concert tijdens de POP tour (mijn eerste tour).



O ja mensen die reageren op deze BLOG krijgen een PlusOneMe beloning.

Groet Marcel Schmitz

P.S. Ik ben benieuwd of PlusOneMe ook een nederlandstalige blog beloont met een +1 Generosity... I will keep you (and me) posted

2 opmerkingen:

Chris zei

Je kunt mensen eens buiten de standaard complimenten eens een apart compliment geven. Veel mensen kunnen namelijk niet omgaan met één op één positieve complimenten en op deze wijze kunnen ze deze privé thuis bekijken. Want laten we eerlijk zijn, wie wil nou geen compliment krijgen? hint hint ;-)

Groet Chris

ps.vorige reactie verwijderd vanwege typefout!

Judith zei

Het leuke van PlusOneMe is dat je vrolijk wordt van een onverwacht mailtje met pluspunten :) Maar idd, de site wordt nauwelijk bijgewerkt, het extra puntje dat ik van je heb gekregen, is niet terug te vinden op de site, maar ik heb wel een e-mailbewijs :) Ook ik heb de PlusOneMe site via twitter gepromoot, maar de +1 Generosity heb ik niet ontvangen hoor. Dus ja, leuk, maar dan moet het wel werken.
Ik begin al af te haken. Dit kan jij beter maken!

Is er trouwens een onderwerp waarover U2 geen nummer heeft geschreven? :P