zondag 20 maart 2011

Godinnenkracht

Buonasera!

Vrijdag was er feest op de hogeschool. De opleiding ergotherapie bestond 40 jaar. Bij de Revalidatieacademie in Hoensbroek begon ik 25 jaar geleden als bibliothecaris in een klein knus biebje. Het was leuk om samen met Annette verschillende oud-collega's te zien en te spreken. Marijke, Albert, Jos, Jef, José, Barry, Veroon, maar ook collega's die nog bij de opleiding werken maar die ik eigenlijk nooit meer in de wandelgangen zie. Het was echt supergezellig met een leuke lunch in onze kantine en een geweldige training in het atrium.

De Geboorte van Venus van Sandro Botticelli
prachtig schilderij, jaren geleden bewonderd in het Uffizi Florence
We kregen een 'Godin & Training' aangeboden.
Ieder mens heeft godinnenkracht in zich. Of het nu kritische Athena is, de strijdvaardige Artemis, de wijze Hestia, de trouwe Hera, de optimistische Persephone, de zorgzame Demeter of de creatieve, levenslustige Aphrodite
De trainsters Petra en Elvira lieten ons herkenbare elementen van deze prachtige godinnen zien.

Natuurlijk heb ik de godinnentest op de site gedaan. Van elke godin heb ik idd wel wat in me, maar Persephone en Aphrodite overheersen wel. Persephone die altijd kansen ziet en geen moeilijkheden, moeite heeft met kiezen want als je kiest loop je ook wat mis ;). En Aphrodite die zichzelf laat zien, want als jij jezelf laat zien dan doet een ander dat ook.
De kunst is alleen om de juiste godinnenkracht op de goede momenten te gebruiken.
Dit weekend overheerste voornamelijk de godin Dementer en heb geprobeerd Hestia wat meer in me te zoeken, dat was wel nodige na de diverse frustratiemomenten op donderdag en vrijdag.Volgende week toch meer een beroep doen op Athena en Artemis.


Wil je toch liever een opergod in jezelf zoeken? :P dat kan ook. Ben jij de vriendelijke Hermes, de ambitieuze Apollo, grillige Ares of toch de besluitvaardige Zeus? *grijns*

ciao
J.

Geen opmerkingen: