dinsdag 4 januari 2011

De derde wereldoorlog is in 2010 begonnen! Nostradamus en Schmitz zijn het eens!

Ha die Judith,

Moeten we de bunkers in? Gaan de alarmlichten en bellen aan? Moeten we ons bewapenen? Zijn er al slachtoffers? Waar is CNN met een War-ticker? Ik denk het wel. Ik denk namelijk dat Nostradamus met een van zijn voorspelling voor 2010 gelijk had. Nostradamus zei namelijk dat in 2010 de derde wereldoorlog zou beginnen!

En ook al is het conflict tussen Noord en Zuid Korea niet ontploft. Toch denk ik dat de derde wereldoorlog in 2010 begonnen is. Een virtuele oorlog weliswaar!



Nee! Niet met virtuele soldaten die op elkaar schieten, zoals onze 'vrienden' van USC ICT laten zien in het bovenstaande filmpje. Overigens natuurlijk wel aandacht voor de mooie leertool die dus te zien is in het filmpje! Nee ik heb het over de 'virtuele' oorlog tussen de 'WikileaksWorld' en de overheidsinstanties die met dhr. Assange in de weer zijn. Aanvallen van 'hackers wereldwijd' op websites van openbare minesteries, mastercard, paypal en dergelijke. Ze gaan enorm snel en verbazingwekkend goed. Het is nog maar een kleine stap tot aanvallen op gemeentes (GBA), ziekenhuizen (Patientendossiers), online banken, of om maar iets te zeggen de pintransactieservers...

Dus ik denk dat we de komende jaren moeten rekening houden met meer van dit soort oorlogsactviteiten tussen de 'hackwereld' en de overheidsinstanties die schijnbaar iets te verdedigen hebben! Ik hoop dat er niet nog meer slachtoffers vallen in deze derde wereldoorlog.



En zouden wij in 2011 al partij moeten kiezen?

Groeten Marcel

1 opmerking:

Anoniem zei

Het gebruik van cyberaanvallen voor activistische doeleinden is niets nieuws. Een voorbeeld is de Wank worm (http://en.wikipedia.org/wiki/WANK_%28computer_worm%29) uit 1989 die waarschijnlijk bedoeld was om de lancering van de Galileo ruimtesonde te hinderen. Wat mij betreft is de Stuxnet worm (http://en.wikipedia.org/wiki/Stuxnet) een belangrijkere ontwikkeling van het afgelopen jaar. Voor zover ik weet is dit de eerste keer dat een worm zich ook verspreidt naar embedded systemen en mede bedoeld is om fysieke schade aan te richten (in dit geval aan uranium verrijkings centrifuges). De vraag is wat nu de volgende stap is. Misschien een worm die de systemen infecteert die gebruikt worden voor het updaten van de embedded systemen van auto's of liften? De mogelijkheden zijn eindeloos en beangstigend.