donderdag 6 januari 2011

Deze kies ik! Nr. 7 in de Top 15 Social Media Trends 2011

Ha Judith!

Jij als Social Media Guru zal ze vast al gezien hebben. De Top 15 Social Media Trends voor 2011. Daar waar we op het eind van het jaar altijd terugblik lijstjes zien, zien we in het begin van een jaar altijd vooruitblik lijstjes. Ik ben benieuwd of dit de 15 zijn.


Ik kies de nummer 7 uit te top 7 en ga kijken of ik in dat kader binnen de opleidingen Informatica en Technische Informatica iets bereikt krijg. Het gaat zich dan om Crowdsourced innovation. Oftewel je gebruikt de Crowd (wellicht zelfs in de Clowd) om te innoveren. Het middel wat ik daarvoor wil gaan gebruiken is een Real Life Serious Game. Een Game waarbij studenten points kunnen winnen door het uitvoeren van willekeurige (innovatieve?) opdrachten. Een Game waarbij ik nog moet bepalen of de prijs studiepunten (maar dan wordt het een interne game) of real life prijzen (dan kan die ook de clowd in) aan ga verbinden.

Wellicht dat we op deze manier een leuke innovatieve mix krijgen!



Ik kies dus nummer 7. Welke kies jij?

Groeten Marcel

1 opmerking:

Patrick Debats zei

Hoi Marcel,
Ik vind nummer 7 ook een heel interessante! We participeren als AVM in een mega-innovatie in de verloskunde: academisering van het beroep. Zullen we eens van gedachten wisselen over hoe je crowdsourced innovation kunt inzetten om betrokkenheid en innovatiekracht te winnen bij de vele belanghebbenden bij dit proces?