vrijdag 14 januari 2011

Voor als je dadelijke je iPad hebt... Een boek uit de jaren 70!

En wederom een goedendag Judith!

Heb je hem al je iPad? Ik hoop het wel voor je... Jij als Social Media en Gadget Girl had hem eigenlijk al eerder moeten hebben dan onze Jack, maar goed, je krijgt hem in ieder geval!

Ik heb overigens alvast iets voor op je iPad. Namelijk een boek! Jep weliswaar een Google Boek maar toch...

Het leuke is dat het boek uit 1970 is en tja hoe kan het ook anders over Serious Gaming gaat.

Ik ben de link naar het boek tegengekomen toen ik de vernieuwde website van Goal043 aan het bekijken was. Goal043 is een bedrijf in Maastricht dat Serious Games maakt. Ik hoop dat ik eindelijk in 2011 de samenwerking tussen hen en de opleiding I/TI concreet kan maken. Op welke gebieden nou ik denk aan de volgende projecten:
  • Opzetten uitstroomprofiel Game Engineering opleiding I/TI
  • Opzetten cursus/minor Building a Serious Game met Social Work studenten
  • Advies geven in Real Life Game die we gaan spelen bij I/TI
  • Advies geven bij Academie Verloskunde die Serious Games in het onderwijs willen gaan gebruiken



Dus wellicht leuk voor jou om dat boek via de iPad te lezen. Ben erg benieuwd hoe dat werkt en of dat prettig lezen is... Misschien is het wel beter dan het echte boek?



Greetz Marcel

2 opmerkingen:

Unknown zei

Heb je ook gedacht aan de mensen waar ik je toen mee in contact probeerde te brengen op KIB. Het waren volgens mij mensen die serious gaming gebruikten in verzorgingstehuizen.
BTW wie wil er nu een Ipad als je dit kunt krijgen.
http://www.mytablet.nl/2011/01/07/ces-%E2%80%98notion-ink-adam-tablet-is-indrukwekkend%E2%80%99/

Marcel Schmitz zei

Thanks Philip...

De mensen van de boot in Leeuwarden. Althans ik weet van hun game voor verzorgingstehuizen. Jij wilde me in contact brengen met mensen uit het werkveld die het in hun tehuis gebruiken. Toch?

Ik moet bekennen... It slipped my mind, so thank you for reminding me! Maar ik moet ook eerlijk bekennen... ik ben just a Noob op dit gebied dus de eerste stappen aan het maken, maar heb toch al het idee dat we er als Zuyd zowel intern als voor de opleiding Software Engineering er veel meer mee moeten...

I will keep you posted

Groeten Marcel