zondag 9 januari 2011

Reacties!!

Nou Marcel,
Jij brengt je goede voornemens in de praktijk, zeg! Veel en kort bloggen. Ik kan je niet bijhouden. En dan wil je ook nog dat ik reageer en nadenk. En dan ook zelf nog iets inbrengen. Pfff.

Laat ik dan maar eens reageren op jouw blogposts. Of kan ik (ook als duoblogger) beter reageren in het reactieveld? Nou ja, 't is nu even in een blogpost :) Ik zal, zoals een goed informatieprofessional dat hoort te doen, wel netjes verwijzen

Nostradum & Schmitz
Jouw 1e blogbericht van het jaar is niet zo’n vrolijke. Cyberwar brr.
Ik hou niet van dit soort angstige voorspellingen. Ik wil mijn leven niet door angst laten regeren. Ik weet dat het er is, het reeël kan zijn. Maar ik wil het niet horen, ik luister er niet naar. Ik focus me dan liever op die feelgoodwereld van Disney. :)
Daarom was het bericht op de Educause dat cyberterrorisme één van de grootste bedreigingen voor de bibliotheekwereld zou zijn, voor mij opmerkelijk.
Tijdens de presentatie over toekomstdenken van de bibliotheek werd het rapport van de ACRL (Association of College and Research Libraries) besproken. De bibliothecarissen hadden cyberwar, cybercrime, cyberterrorisme als 1 van de belangrijkste trends benoemd waarmee rekening gehouden moet worden.
Citaat uit het rapport, p. 13
"College/university and library IT systems are the targets of hackers, criminals, and rogue states, disrupting operations for days and weeks at a time. Campus IT professionals seek to protect student records/financial data while at the same time divulging personal viewing habits in compliance with new government regulations. Librarians struggle to maintain patron privacy and face increasing scrutiny and criticism as they seek to preserve online intellectual freedom in this climate."
Dit komt nu allemaal wel erg dichtbij na al die hackeraanvallen na de arrestatie van Assange van Wikileaks. Het bedreigt nu ook al onze eigen leef-/werkomgeving. Ik ben heel bij dat anderen zich daar terecht heel druk over maken en nadenken over oplossingen. Laat mij nog even onder een steen leven en me met leuke dingen bezig houden, zoals de

Top 15
Jij kiest nummer 7 uit de top 15 van Marketing en Social Media Trends in 2011. Dat snap ik helemaal, als innovator kan je niet anders. Zal ik toch maar een andere kiezen?
Hoewel ik ontwikkelingen is alle trends zie (maar ik moet kiezen?) dan kies ik voor een ander mooi getal: 11 Employees as Heroes!
Ik denk dat Hogeschool Zuyd veel meer en beter Social Media moet inzetten. En dat Social Media een krachtig middel is om intern kennis te delen. Laten we nog meer gaan Yammeren!

Ipad of ??
Gelukkig hebben 2 van onze collega's op dit blog gereageerd. Hoef ik je daarin niet meer te adviseren. Ik weet het ook niet. Ik heb niet zo'n uitgesproken mening over Apple, Microsoft of Android. Het maakt me ook niet uit, als het maar werkt (trend 3: desperate simplification)! Mensen zijn gewoontedieren, de meeste blijven hangen in hetzelfde merk/techniek.
Maar ben inmiddels wel helemaal "verliefd" op mijn iPhone. Het werkt zo handig met al die apps (zie ook trend 9: App-fication of the web). Maar dat synchroniseren met iTunes op mijn laptop vind ik weer zo omslachtig :S En toen ik n.a.v. de Hello-hit bij Serious Request (trend 10: Reimaging Charity), dit als ringtone op iPhone wilde, had ik toch wel even hulp van mijn kids nodig.
Zoon 2 maakte even snel een ringtoon op zijn pc en zette dat binnen een paar minuten op zijn telefoon (Samsung Touch Wiz). Even een ringtone 'bluetooth-en', dat lukt niet met de iPhone (ergenis 1). Vervolgens via iTunes op mijn iPhone gezet, maar nee dat lukte ook niet (ergenis 2). Uiteindelijk lukte zoon 1 (ik was veel te ongeduldig) het via een handleiding van iPhoneclub : tijd selecteren uit een liedje van je iTunes, extensies wijzen, opslaan in iTunes, synchroniseren, selecteren en hè hè eindelijk deed.

Laat ik ook maar weer eens met een liedje eindigen, als tegenwicht tegenover  jouw U2-overload :D Ben niet zo'n Borsato fan, maar dit vind ik toch wel een top nummer! Lekker positief.
Laat mij maar die positieve, een beetje naieve, soms dromerige, optimistische, enthousiaste, fanatieke kennisdeler blijven!


Ga nu nog eens aan een eigen blogpost werken.
Zie al weer zoveel geplande berichten van jou staan .... *zucht*

Judith

1 opmerking:

Chris zei

Zo ifriendly is de iphone dus ook weer niet en alleen toegankelijk via iApple iprogramma's. Willen ze Microsoft beschuldigen van ... iApple kan er ook wat van.

Maar ik dacht dat je kort wilde bloggen, oeps ;) .

lees ze toch graag, en zoals Ramses Shaffy zei: zing, vecht, huil, bid, werk en bewonder niet zonder ons... dus blijf bloggen en laat ons meegenieten