zaterdag 8 januari 2011

iPad or Android? Both?!! Of gaat Microsoft de achterstand inhalen...?

Judith? Help me!

Je weet dat ik moeite heb met kiezen. En ja ook nu is dat weer het geval! Wil je me helpen? Of ken je iemand die me kan helpen?

Mijn vraag: Ik wil graag kijken of een tablet a-la de iPad een meerwaarde is voor ons onderwijs. Of als ik eerlijk ben geloof ik daar zelf wel in, maar ik ben benieuwd of mijn team en een aantal van onze studenten dat ook zo zien. Daarom wil ik in ieder geval binnenkort voor een aantal docenten en een twee tot viertal studenten een dergelijk apparaat aanschaffen, zodat we kunnen testen. Jij weet het al, maar het gaat zich natuurlijk om Informatica en Technische Informatica docenten en studenten.

De keuze die ik niet kan maken is tussen 1) de flashy, clashy, maar met gesloten operation system iPad



Of 2) De met open operating system (dus programmable) maar minder stylie Google Android based tablet zoals de Samsung Galaxy Tab



Welke van deze twee zou jij kiezen? Of zou je toch 'wachten' tot Microsoft zich op deze markt roert? En dan niet jij persoonlijk, maar voor mijn opleiding off course. Het voelt momenteel een beetje als twee shots of happines and one shot of sad.



Naschrift na het bekijken van het filmpje: Ja het is U2, en ja het is met beelden uit de serie House die ik graag mag zien, maar het naschrift is er omdat ik al luisterend toch even de aandacht wil vestigen op de easteregg die ik in deze BLOG had gebouwd. Die easteregg is waarschijnlijk, mijn eigen two shots of happy, one shot of sad... And dear GOD the EGG is getting Mobile now!


Greetz Marcel

4 opmerkingen:

Anoniem zei

Hahaha Marcel, voor het onderwijs hoef je niet te kiezen. Je mag niet eens kiezen. Waarom op één paard wedden? Je praat over drie grote marktpartijen die allen werk kunnen opleveren voor jullie studenten. Wie ben jij om daar nu al 2/3 van uit te sluiten? En wat is de waarde van open/gesloten als je weet dat achter 'open' een van die drie, een giga groot commercieel bedrijf, zit? Zoals je weet ben ik afgelopen half jaar fan van een van de drie geworden en als de geruchten kloppen en die in januari al met versie 2 op de markt komt dan hebben al die anderen (na-apers) wederom het nakijken ;-). Het is in elk geval een goed idee om studenten hier over en mee te laten leren. Doen! en veel succes daarmee.
Groet, Jack

Chris zei

Hé Marcel, geen blog zonder U2!

Er waren al veel tablet voordat het fruitmerk ermee begon. Nu opeens een aangevreten fruit het heeft gemaakt wordt het hip, raar.
Buiten Samsung, zijn nu Xoom (Motorola), Asus, HP met zowel android als windows 7 versies. Op de CES 2011 was apple weer eens de grootste afwezige (net als voorgaande jaren).

Op mijn blog (kockelkorencj.blogspot.com) heb ik ook de discussie geopend. Kijken wat de resultaten zijn. Maar misschien moeten we wel niet kiezen en heeft Jack (teachybear) wel gelijk, maar om standaardisatie in de lessen voor elkaar te krijgen, zal standaardisatie wel noodzakelijk zijn... en om ook maar eens met een muziekfragment te eindigen:

Time is on my side

Jacqueline Aelen zei

Ik weet niet of je met die andere dingen ook kunt opnemen. Anders moet het gewoon een iPad zijn voor je studenten...SoundNote aan en lekker pitten ;-)a.g.o.e.s, die app is echt super... Als er iets zinnigs wordt gezegt maak je een korte note en thuis tip je die aan en kunt dat stukje zinnigs meteen afluisteren.

Ralf Kruytzet zei

Waarom niet de dubbele Kno-tablet?