dinsdag 12 oktober 2010

De eerste 24 uur

Ha die Judith, goedemorgen!

Ik weet niet of je de douche al gehoord hebt, maar we zijn ons klaar an het maken voor de eerste (echte) dag. Wat een trip was dat gisteren. Voor ons 24 uur voordat we weer in bed lagen, voor jou zelfs ietsjes extra.

Na half Nederland te doorkruisen (dank je Frank) om bij Schiphol te komen en er daar achter te komen dat online of via de paal inchecken toch niet altijd werkt, zijn we uiteindelijk dan toch door de paspoort controle gekomen (ondanks de 4 Sjes op mijn ticket)... Je zoektocht naar de bibliotheek op Schiphol was geslaagd (grijns het bloed kruipt toch waar het niet gaan kan ;) ) En ik moet zeggen dat het er erg relaxed uit ziet. Grappig om al die boeken van Nederlandse schrijvers in verschillende talen te zien. Grappig ook dat ze iPads hebben staan. Erg jammer dat ze al bij die iPads de boodschap hebben staan dat ze stuk kunnen zijn omdat mensen er (toch) mee proberen om ermee online te komen. Hetzelfde gevoel had ik bij de TANKU (zoals er ook een in het DOK staat) waar je geprobeerd hebt om content te downloaden. Het ziet er mooi uit, maar het werkt nog niet op de allermakkelijkste manier. Uiteindelijk (na wat zwoegen) is het jou dan toch gelukt, maar goed het zou ook voor de 'gewone' gebruiker te gebruiken moeten zijn. Daar zijn nog wat stappen te gaan.

In het vliegtuig was dat anders. De digitale set die we allemaal voor ons hadden was makkelijk te gebruiken en met veel functies. De nieuwste films, maar ook een archief oudere, TV-series, games en zelfs mailen en smsen behoorde tot de mogelijkheden. Dat laatste natuurlijk tegen betaling, maar goed het was wel mogelijk. Met de films heb ik in ieder geval de 10 uren wel omgekregen!

En dan de aankomst in het Desert Palms. Grijns natuurlijk zijn ze net in ons hotel aan het verbouwen, maar volgens mij valt het wel mee qua geluid. De afstand tot het Convention Center is goed te doen en ook naar Disney en Disney Downtown is het redelijk te lopen. MAAR NIET nadat je 10 uur in het vliegveld hebt gezeten! Pfff wat een slijtageslag, moe, lopen, lang gezeten. Grijns ik was gisteravond (lees 20:00) echt helemaal op.

Vandaag naar USC of UCLA ik denk dat we dat moeten besluiten tijdens het ontbijt. Of misschien wel naar alletwee. We kijken wel!

En dan uiteindelijk zie je dat de stroomadapter niet geschikt is voor jou laptop. Dus goedemorgen heb ik al gezegd en bedankt voor het lenen. Wil ik meer kunnen bloggen deze week, dan zal ik hem nog eens moeten lenen.

Geen opmerkingen: