donderdag 28 oktober 2010

Glow!

Bericht van een glimwormpje :D (met hoofdpijn :S)

Onderstaand blogbericht had ik al in concept klaar, maar na zo'n hectische werkdag als vandaag vraag ik me af of Bert Tiggelaar toch gelijk had. Tijdens onze terugvlucht vanuit LAX had jij het Financieele Dagblad uitgekozen om te lezen. Toen je de 1e zin van  het artikel 'Gedrag valt nauwelijks te managen' had gelezen, was je er al klaar mee, dit wil je immers niet lezen als je geïnspireerd terugkomt.
"Wie is er niet eens enthousiast uit een seminar gekomen, vol overtuiging de zaken vanaf dat moment heel anders aan te pakken? Om een paar weken later te constateren dat er van die goede voornemens weinig terechtgekomen is?"
Tiggelaar stelt dat men vaak niet in staat is om afspraken na te komen, zelfs niet die met jezelf! Het ligt volgens zijn onderzoek grotendeels aan externe prikkels. Nou die hebben we vandaag weer voldoende gehad.
Lees het artikel toch maar eens, het geeft een aardig beeld van de beperkingen van verandermanagement.

Maar aangezien er toch nog enkele werkzame jaren voor ons liggen (voor jou een paar meer dan voor mij :P) wil ik die toch zoveel mogelijk positief en stralend vervullen :)
Daarom toch mijn concept blogpost over Glow gepubliceerd!


Hoewel zo nu en dan nog een inzinking heb (klein jetlag), voel ik me toch gloeien van inspiratie na onze Amerika-reis. Is het dan toeval dat ik dinsdag op de Hotelschool van de nieuwe aanwinstenstapel het boek GLOW van Lynda Gratton ontdekte? Een boek dat op de cover aanbevolen wordt door Gary Hamel :)
Heb alleen nog maar het eerste hoofdstuk gelezen, maar het smaakt naar meer. Zeker ook toen in de recensie op de website van Kessels-Smit las (ik kende deze ‘learning company’ niet, de moeite waard om nog eens meer aandacht aan te besteden, rss-feed heb ik al toegevoegd ;))

Gratton heeft het over 3 geheimen van
‘stralen op je werk’
1. Een samenwerkende/netwerkende instelling
2. Verbindingen zoeken buiten je eigen wereldje
3. Verborgen energiebronnen aanboren

Ik vind dat ik al een klein glim-, gloeiwormpje of vuurvliegje ben, maar tips zijn altijd welkom, dus ik ga het boek zeker lezen.Maar je kunt ook even naar dit filmpje kijken waarin Gratton in 5 minuten uitlegt waar haar boek over gaat.


Maar wat vind je van de aankondiging van het boek! Klik Filmpje! Ik vind het prachtig.

Gary Hamel is net zoals Gratton verbonden aan de London Business School  Volgens mij leren ze daar bij presentaties op en neer te lopen :), zie het (helaas maar 5 minuten durend) filmpje van haar Glow-presentatie op de London Business Forum

Dan heeft Lynda Gratton ook nog een hotspot movement naar haar gelijknamig boek over de zgn broedplaatsen voor innovatieve ideeën.
Zucht. Er is zoveel inspirerends om ons heen.
Ik ga het allemaal even laten bezinken. Even 3 dagen offline. Een dagje sauna, daarna een weekend in het teken van verjaardag & familie.

Ik gun je ontspannend weekend! Veel plezier met je nieuwe telefoon :P.
Geniet van je vrije dagen.
Tot maandag!

Judith

Geen opmerkingen: