vrijdag 22 oktober 2010

Know that everything is possible when you believe

Dear Marcel,

Mijn blogs over mijn 1e internationaal congres die ik in Anaheim heb geschreven, begonnen allemaal met een quote van Disney. Deze evaluatie heb ik op de achterbank van onze Jeep geschreven tijdens de ritten tussen Anaheim-Las Vegas-San Diego-Los Angeles. Deze quote komt uit de Believe-show van Sea World (en ook uit de Matrix). Het is natuurlijk een quote die goed past is de Amerikaanse self made maatschappij en het American Dream gevoel.
Maar als je zo’n prachtige Shamu show ziet met die magnifieke walvissen dan ga je helemaal mee in dat Believe-gevoel. Dat gevoel wil ik vast houden van onze Amerika reis.

Je weet, ik vond het reuze spannend om naar Amerika te gaan om zo’n groot congres te bezoeken, maar ik ben heel blij dat je me 'mee hebt gesleept`. Een ervaring rijker. Maar niet iets wat ik elk jaar hoef te beleven.
De presentaties kon ik redelijk goed volgen, maar ik voel me niet zeker genoeg om me te mengen in een Engelstalige discussie. Heb ik toch nog wel wat scholing voor nodig. Het netwerken heeft daarom toch alleen met de Nederlandstalige delegaties plaatsgevonden.

De beurs was enorm. Elke stand verlootte wel een gadget, de iPad was de gadget-to-win. Helaas niet door 1 van ons. Er werd nog al wat geëntertaind om de aandacht van de beursbezoekers te trekken. We hebben eigenlijk weinig gadgets meegenomen, op een paar pennen en choco-lolly na.
Ik vond het reuze vervelend dat er geen netwerk was op de beursvloer en in de arena waar de keynotes plaatsvonden. Elke keer was de verbinding verbroken en moest je het weer activeren. Even nog meer klagen:
Het was er koud, er was alleen ’s ochtends koffie te krijgen (gelukkig hadden zowel het Marriott als Hilton een Starbucks!). De lunchen vond ik lekker, maar daar hoorde ik ook weer andere verhalen over. We hebben die dagen toch gezond gegeten, ook op de beach party van donderdagavond.
Vreemde gewaarwording, maar dat had ik al gehoord, is dat mensen tijdens presentaties in- en uitlopen, maar dat is blijkbaar de norm want deuren blijven dan ook tijdens de hele sessie openstaan.

In onze blog en via twitter hebben we onze ervaringen gedeeld met de achterban, dit was congres2.0
Het bloggen had voor mij wel een meerwaarde (ik hoop voor anderen ook) maar kostte mij toch veel extra tijd om mijn aantekeningen uit te werken. Verbazingwekkend hoe snel jij dat doet. Ik hoorde je zelfs hele gesprekken met Susan voeren terwijl je ondertussen je ervaring blogde. Dat snap ik niet. Ik ben er jaloers op. Inderdaad jij kunt echt multitasken, en dat als man :P

Mijn presentaties waren wisselend. Ik heb niet van die bruisende ideeën als jij meegenomen. Maar wel veel enthousiasme en een berg aan inspiratie om Zuyd 2.0 toch ook eens op de kaart te zetten. Want daar ligt voor mij (nog steeds) de uitdaging: mensen verbinden in allerlei (sociale) netwerken.
Dit zal nog wel regelmatig in mijn blogberichten terugkomen.

Bedankt dat je mijn gids was en nog steeds bent tijdens mijn 1e bezoek in de States.

Bedankt Chris, dat je mij / ons deze gelegenheid hebt gegeven! Het was SUPER!!!! Enne ... buiten het congres om hebben we ook nog veel ideeën opgedaan voor Zuyd, mogen we ons bezoekjes aan Disney, Sea World, Universal Studios en het etentje in Hard Rock Café ook declaren?? :P

Educause
Laat ik mijn Amerika-ervaring eindigen met nog een Sea World quote:
Just start somewhere and make a world of difference
Laten we gewoon beginnen met het uitvoeren van onze ideeën op/voor Zuyd/ZuydPLEIN!

Love,
Jujuutje

1 opmerking:

Leen Liefsoens zei

Hoi Judith & Marcel, jullie blogs hadden voor mij ook meerwaarde: ook ik heb via jullie ideeën opgedaan en nieuwe namen van experts ontdekt! Bedankt voor het delen!