dinsdag 15 februari 2011

Rethinking Education by Michael Wesch

Hey Marcel,

Heb nu tijd om mijn RSS-feeds bij te houden ;) en las zojuist een blogpost van Wilfred Rubens. Hierin een filmpje dat ik eerder gezien had via een tweet van Willem van Valkenburg. Daar wilde ik nog wat mee. Door Wilfred werd ik er weer even op geattendeerd.

Deze mooi gemaakte video is van Michael Wesch. Van hem gebruik ik in mijn RSS-workshop de film 'The Machine is Us/ing Us'. Die heb je een keer gezien. Misschien ken je ook de film 'A Vision of Students Today'. Ook zeker de moeite van het bekijken waard.
Ik heb me maar op zijn YouTube kanaal geabonneerd.

Dit filmpje gaat over Rethinking Education. Met fragmenten uit zijn andere filmpjes bepleit hij met de technologische mogelijkheden van vandaag eens anders naar het onderwijs te kijken.



Lunchtijd!
Ik ga zo zijn presentatie 'a Portal to Media Literacy' (duur: 66 min) eens bekijken. Ben benieuwd hoe hij mbv social media samenwerkt met zijn studenten.
Ook interessant voor ons eDingen-clubje.

groetjes,
Judith




Geen opmerkingen: