donderdag 3 februari 2011

Screencasting is Fun!

Ha Judith!

Goed he! Die Frans onze ZuydPLEIN collega! Hij was echt super tijdens de cursus van de e-dingen. En het onderwerp screencasten is echt zijn onderwerp!

Hij begon met screenr de instant screencast tool voor Twitter. Erg leuk natuurlijk als twitter gebruiker.



En toen was ik alweer klaar! Geweldig... Gaan we gebruiken. Moeten we gebruiken! Je kunt je screens recorden, erbij vertellen en dat gewoon op Twitter plaatsen. Nu nog gewoon doen!

Je kunt dan zo'n Screenrvideo ook embedden in een blog, zoals ik ook bij mijn testvideo heb gedaan.



Leuk dat Screencasting. Met Screenr is het wel maar 5 minuutjes, maar er zijn nog andere tools. Frans liet ons na de broodjes nog meer zien. Als je dan eenmaal gaat zoeken vind je zoveel!

Wellicht dat andere tools ook het opnemen vanaf iPod ondersteunen? Volgens mij Screenr nog niet, maar ik ga voor jou op zoek!

Groet Marcel

2 opmerkingen:

Pierre zei

Voor het screencasten op een iPod of iPad moet je helaas ouderwets een camera op het apparaat mikken.
Het alternatief is een jailbreak uitvoeren, dan kun je de screencast rechtstreeks op het apparaat opnemen.
Zie bijvoorbeeld dit voorbeeld en deze uitleg voor een screencast op een iPad.

Judith zei

@Pierre Dank je voor toevoeging. Ik zal op mijn eDingen blog binnenkort nog aandacht aanbesteden. Excuses voor de wat verlate reactie ;)