zondag 15 mei 2011

Blogger was even weg #backup gemaakt!

Ha Marcel,

Je hebt het waarschijnlijk niet meegekregen ;) maar Blogger is 20,5 uur onbereikbaar geweest. Was -net als jij- eventjes weg. Vrijdagmiddag (vrijdag de 13e!!) ontdekte ik het.

Wat is er gebeurd? Donderdagochtend (Nederlandse tijd) vond routine-onderhoud plaats. Tijdens dat onderhoud was er sprake van technische problemen die van invloed waren op het gedrag van Blogger. Vanaf dat moment hebben bloggers en bloglezers uiteenlopende ongewone dingen kunnen meemaken, waaronder storingen, verdwenen berichten, foutmeldingen en sommige mensen kwamen op verkeerde blogs terecht.
(bron: Eddie Kessler, Tech Lead / Manager van Blogger)

Blogger werd op 'alleen-lezen' gezet, er konden geen blogpost meer geplaatst worden en Blogger ging terug naar de status van woensdag 11 mei.
Dat betekende dat jouw blogpost over Chorewars niet meer beschikbaar was. Blogger beloofde alles weer te herstellen, maar deze blogpost stond nog steeds gepland op donderdag 12 mei ... Ik vermoed dat dit niet meer hersteld wordt, dus ik heb deze nu zelf maar weer gepubliceerd. Ik was even 'bang' dat er ook weer een tweet verstuurd werd, maar dat is niet gebeurd. Omdat de link al een keer gepubliceerd is via twitterfeed?

Trendmatcher heeft er ook over geblogd (lees hier). In een vervolg-blog adviseerde hij ook om je blog te exporteren. Top tip, natuurlijk! Ik wil mijn buitenboordbrein niet kwijt. Het is inderdaad zo simpel als hij meldde. Dus heb ik via de export-functie ons blog geback-upt. Hebben we in iedergeval de tekst nog, de plaatjes en filmpjes worden helaas niet meegenomen.

We kunnen weer vrolijk verder bloggen!
groetjes,
Judith

Geen opmerkingen: