maandag 9 mei 2011

eBook Next Generation

Hoi Marcel,

Vorige week tipte onze collega Philip Willems via Yammer det 6 minuten TED-talk van Mike Matras. Via diverse blogs was ik het filmpje ook tegengekomen. Kijk maar eens naar de applicatie die Matras laat zien van het eBook 'Our Choice' van Al Gore 



Het is nog een bèta-versie, maar het ziet er cool uit, vind je niet?
De makers Push Pop Press willen met hun software een platform bieden waarop auteurs zonder kennis van programmeren makkelijk hun eigen interactieve eBook kunnen maken. Zou Wim Goossens dit ook niet geweldig vinden?

Hoewel de app geld kost (tijdelijk € 3,99), heb ik het toch aangeschaft. Ik wilde het gewoon zelf even proberen. Dit is nog eens een andere studiebeleving, dat moest mijn dochter ook toegeven. Wat ik eigenlijk nog zou willen ....studieboeken worden gebruikt ...onderstrepen, notities maken etc. Dat kan nog niet, maar dat zal ook nog wel komen (moet toch iets te mopperen hebben. ;) ).

Helaas voor jou, alleen nog maar beschikbaar voor de iPad en iPhone. Maar je mag er morgen ook wel even mee spelen hoor :) 

Judith

Geen opmerkingen: