vrijdag 6 mei 2011

Stoot in onze dimensie de digitale ezel zich wel twee keer aan de Paperless steen

Weet je het nog Judith,

*Zucht* Het was toch een mooie trip door California he!



Nu was wellicht Shrek 4D niet het hoogtepunt van onze reis, maar ik heb voor dit blogitem nu eenmaal een ezel nodig. Eeyore is te lief! Dus dan maar de door Eddy Murphy een stem gegeven ezel uit Shrek! Een ezel in een augmentend dimensie (4D) die in de huidige tijd zich wederom stoot aan een steen waar het zich eerder aan gestoten heeft: Paperless Office!



Ooit was er de belofte dat computers zouden zorgen voor het verminderen of wellicht wel verlaten van het papiergebruik in onze kantoren. Helaas! De computer heeft alleen gezorgd voor een verplaatsing van de print en kopieercapaciteit. Sterker nog er zijn stemmen die beweren dat er juist nog meer geprint wordt en nog meer papier wordt gebruikt dan voorheen. En dan komen we nu in de volgende stap terecht van de digitale generatie: Mobile computing. Tablets, mobiele telefoons, wireless netwerken het zal er volgens de 'expert-ezels' allemaal tot bijdragen dat we nu wel een Paperless office gaan krijgen.


Wederom een steen? Of nu de werkelijkheid. Ik ben een paar weken geleden naar de Overheid en ICT beurs geweest in Utrecht. Samen met de griffier van onze gemeente ben ik o.a. gaan kijken naar oplossingen om in raadsvergaderingen gebruik te maken van iPads met een tweeledig doel. 1. Het verminderen van de papierstroom. 2. Het verhogen van de kwaliteit van het raadswerk. Persoonlijk geloof ik niet in de eerste maar er zijn bronnen die me proberen te overtuigen dat ik ongelijk heb: http://www.inoverheid.nl/artikel/nieuws/2337960/provincie-friesland-vergadert-papierloos.html


Ik denk niet dat de iPad een papierloos tijdperk in gaat luiden. Ik denk wel dat ik tijdens vergaderingen (als raadslid, maar ook als mederwerker van Zuyd) een groter archief bij me kan hebben. Waardoor ik een beter raadslid en een betere medewerker kan zijn. Ik denk dat we echt nog wel moeten wachten op commercieel digitaal papier willen we een papierloos tijdperk gaat inluiden. Of tja... Is het met digitaal papier dan wel papierloos? HmmMmmm

De droge kost


De toekomst?


De commercial


Flexible Screens zijn er al (CES 2011)


We leven in een 'moving picture' die we zelf creeren. Dus Paperless of niet ook dat is aan onszelf om in te vullen. Als we 'echt' willen dan kan het. Maar voorlopig blijft Imagination gecombineerd met het besef dat we toch gewoon nog met beide benen op de grond staan!



Groet Marcel

Geen opmerkingen: